Sleeping and talking to someone makes it feel easier

God förmiddag! Eller det kanske är lite sent för det?! Jag är ledsen att det inte blivit något skrivit här efter att jag var sjuk men på fredagen den veckan var det dags att återgå till jobbet. Även om jag fortfarande hade lite feber. Barnen behövde ju hämtas från både dagis och skolan. Så det var bara att svälja en febernedsättande tablett, fylla vattenflaskan och sätta mig i bilen. Den kvällen kom även barnens morföräldrar från Sverige. Med sig hade de svenska semlor!!! Jag hade önskat att jag kunde känna lukten men förkyld som jag var fick jag nöja mig med att se dom. Ack så orättvist att man ska vara allergisk... När morföräldrarna åt dessa så skulle de ha en skål kokhett mjölk med semlan i. Aldrig sett detta förut men har för mig att det heter "hetvägg" (har jag fel?). Fasinerande!
Även om jag kände mig dålig satt jag ändå och pratade för att vara artig en lång stund. Det var vara det att direkt när jag kom ner och la mig på sängen somnade jag direkt med kläderna på och vaknade en timme senare...jag kände mig totalt utmattad och sov till 15 nästa dag. Lördagen spenderade jag mest i sängen förutom den 7 min långa promenaden jag tog runt kvarteret. På söndagen kände jag mig okej och hade ingen feber så åkte in till Montparnasse och hade en LÅNG härlig fika med Linnéa innan vi begav oss vidare till 14e arrondissement. Där det skulle visas en musik/dansuppvisning. Den var bra men LÅNG så vi gick tidigare för jag behövde komma hem i tid och sova ordentligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0