Pysseldag= uppskattning

Igår hade vi lite pusselstuga här hos oss innan vi begav oss ut i ovädret (snöade så mycket att det kändes som att man var mitt ett stort snöbollskrig och blev ständigt mulad...inte kul!) för att äta på Quick. Vi hade tänkt åka buss dit eftersom det är så svårt är så jobbigt att köra när det inte finns några dubbdäck på bilen. Men det visade sig att bussarna inte gick pga av snön..suck!! jag var på väg att ge upp och gå hem igen men har man lovet så har man...och sen var grannflickan med och hade lovat hennes mamma att bjuda henne på lunch. Så det var bara att börja traska den normalt 7 min långa bussresan som nu tog 40 min istället:( Men väldigt uppskattat var det och lät dom leka där i 1 timme och 30 eller mest för art jag drog mig för att gå ut i ovädret igen och var helt slut efter promenaden dit.

Titta vad jag fick från E efter att absolut ingen (jag) fått kolla vad hon höll på med under pysselstunden! Så sött!! Roligt att veta att det vi gör uppskattas!!

I måndags var vi och såg den franska filmen Boule & Bill på bio (Så det är den bion hon menar) med grannflickan medan A var på dagos. Jag trodde det skulle vara ganska svårt att förstå eftersom det var en komedi och fransk humör kan vara lite svår att förstå ibland (läs oftast). Men jag hade helt fel! Jag förstod allt och skrattat många gånger (och somnade i slutet av filmen....det var för sköna stolar helt enkelt!! E skrämde livet ur mig en gång så jag skrek till och alla runt omkring hoppade av skräck och vände sig om...pinsamt!)

Imorgon kommer ÄNTLIGEN mina föräldrar på besök i en vecka. Dom har tänkt åka kommunalt hit från flygplatsen i detta ovädret men det är ju sämre med en taxi så hoppas det går bra. Håller tummarna! Sen ska jag åka och hämta dom på Versailles RG stationen!! Då får jag möjlighet att göra våra visuella kramar på skype till verklighet! Underbart!

Men innan dess så ska jag jobba min sista (heldag) arbetsdag imorgon den här och nästa vecka!! JIPPI!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0