Karneval med tema Musik

Eftersom vm fortfarande var på jobbresa imorse så fick jag köra alla barnen inkl. tvillingarna till skolan imorse. De skulle ha karneval med temat musik på eftermiddagen så då fixade vi ihop en typ av flamengokostym kan man säga på kvällen innan. Men annat skulle också fixas på morgonen så jag var upp redan halv 7 imorse, åt yoghurt, fruktsallad och juice nere hos mig innan jag gick upp halv 8 och hjälpte till för att slippa stressa.
Efter att ha lämnat alla så åkte jag och A till dagiset för att leka lite som vi brukar göra på tisdagsförmiddag. Dock hamnade vi både i kö in till Versailles (20 min) och sen var det fullt så vi fick vänta utanför. Hon fick leka i 1,5h i alla fall.

Jo på eftermiddagen var det ju karneval så då fick jag väcka A en kvart tidigare än vanligt och tittade på alla fina utklädda sångerskor/sångare/genrer etc. Skolan är jättestor och inte särskilt barnvagnsvänlig så jag fick be om hjälp typ hela tiden när vi skulle nerför en trappa..suck! Tillslut ställde jag den utanför E klassrum (när jag till hittade det...).
Dom skulle gå runt i ett led runt ett "slott" som finns på skolan osv. och man visste inte om man skulle följa efter eller om man skulle stanna kvar där man stod från början. Så jag och några andra au pairer virrade runt där ett tag innan vi förstod att dom skulle komma tillbaka. Sen blev det stor fika i klassrummet. Jag smakade en gudomligt god chokladtårta (tänk amerikansk chokladtårta ungefär med chokladglasyr ovanpå) M U M S!!!!
Ikväll har jag hjälpt E med läxor som vanligt, dansat till ABBA, spelat fotbollsspel med H, badat H och A, pärlat pärlplattor, lagat mat så nu känner jag mig helt slut!! Så skönt att jag är ledig imorgon!!

Min vm kom hem nu ikväll och hade med sig stora "Smartis"-rör till barnenoch så fick jag snällt den här lilla påsen. Det är riktiga violblad med ett lila sockerlager utanpå. Dom rosa kolorna har smak av rosor tycker jag medan E tyckte det smakade som en godisglass hon smakat en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0