Utekväll, Gatsby's och Parc Asterix

Ja nu var det här med att skriva igen...Det går inte särskilt bra. Jag kan komma på flera ursäkter till varför jag inte skrivit något på mer än en vecka nu men dom slipper ni. Utan jag säger bara förlåt och så ska jag verkligen försöka bättra mig.

Ni kanske vill höra kort (?) vad jag haft för mig förra veckan.
Måndag var som vanligt hämta A, hämta resten av barnen, åka hem läxor etc förutom att jag slapp städa barnens rum och min vm var bortrest på jobb så jag lagade mat och fick på dom pjyamas.
Tisdagen var fortfarande min vm borta så jag körde alla barn till skolan i spöregn... På hemvägen körde jag till dagisateljen istället för att åka hem direkt så A fick leka lite. Hon har blivit så stor nu. Pratar i fulla meningar (när hon vill), växt på längden. Det är roligt att se!
Onsdagen var jag "halvledig", jag var ledig på morgonen så jag kunde åka till Linnea och hennes minsta au pair-barn och fika en stund. När dom skulle åka till skolan för att hämta hennes andra au pair-barn passade jag på att åka med för att kanske kunna få åka med min vm hem men det gick inte. Den stora bilen var på verkstan tydligen och hon skulle ha 6 st i den lilla. Så det var bara att ta bussen hem tänkte jag. Men sedan fick hämta ut H för min vm fastnade i en bilkö. Dessutom fick jag en fripassagerare med mig hem, E. Det gjorde inte så mycket, vi skratttade och spelade på min telefon men hon hade velat ha en kompis med sig på bussen ändå sa hon . När vi kom hem så hade dom bråttom iväg så när dom skyndat sig iväg så kunde jag gå upp och värma mig en delicat pizza och sen lägga mig och kolla på en film. Jag trodde jag skulle vara ledig resten av dagen men någon timme senare knackade det på dörren. Jag blev tillfrågad att jag skulle vakta barnen ett tag och baka en kladdkaka för dom skulle ha gäster (kompisar till barnen). Resten av eftermiddagen/kvällen var jobb, ledig, jobb, ledig tills middagen. suck! jag hade gärna varit ledig hela dagen men man kan ju riktigt säga nej när man inte gör något särskilt. Jag borde nästan var borta från huset hela onsdagen så att jag kan få vara ledig hela dagen. Men det är ju det att jag inte riktigt vet vad jag ska göra? Oftast vill jag bara ta det lugnt och vila.
Torsdagen var lite underlig då E haft tandvärk hela natten och inte sovit så hon var hemma från skolan och även min vm (försökte jobba hemifrån) så jag förstod inte riktigt varför jag också behövde jobba?! A var ju på dagis till lunch och sen efter lunch skulle hon ju sova siesta etc. Så jag kände mig lite övervakad och i vägen hela dagen. Jag kunde ju inte ta en liten vilopaus som jag brukar göra när jag lämnat A på dagis utan fick komma på saker att göra hela tiden. Lite för ansträngande faktiskt.
På fredagen var jag ledig fram till 16 då jag hämtade A på dagis. Innan dess tog jag först en lång sovmorgon och ta det väldigt lugnt. Sen på kvällen åkte jag in och mötte upp Linnea och Chitai i Paris för att gå ut och fira Linnea födelsedag som var i tisdags. Först blev det classy champagne i små petflaskor på champs Elysées och sen vidare till en krog på en avgata på Champs Elysées för lite fördrinkar och sen tillslut bar det vidare till en nattklubb. Jag var inte hemma förrän kl 6 på morgonen. Dessutom med hemsk fotvärk då jag fick gå barfota hem (ska aldrig ta klackar igen eller i så fall ett par reserv skor). Sen var det upp kl 10 igen nästa dag för att ta mig till franskakursen. Där hade vi en timmes lektion och sen 3 timmars fika/lunch- stund då det var sista gången för min franskalärare. Han ska vara pappaledig resten av kursen (bara två veckor kvar). Det var väldigt mysigt och mycket franskpratande! Därefter åkte jag hem en timme innan jag skulle iväg igen och se Gatsby's med Linnea. Den var riktigt bra tycker jag. Dock kom jag hem kl 00 och skulle upp kl 7 nästa dag för att möta upp Josefin på Challe de Gaulle (flygplatsen) kl 10 för att åka till Parc Asterix. Det var verkligen värt besöket tycker jag. Man blev som ett barn igen och jag fick åka vad man ville. Jag fick sådan adrenalinkickar av att åka attraktionerna, riktigt härligt! Det var ett år sedan jag var på en nöjespark. Dock kostade det 45 euro (inträde + buss tur-och retur till parken) och var väldigt långa köer på alla attraktioner. Men nu pappa har jag varit där du försökte få oss att vilja åka till istället för Disneyland för 9 år sedan!!!
Vi åkte därifrån vid 17:30 men jag var ändå inte hemma förrän 21 på grund av arbete på min linje. Suck! så fick åka en sträcka med ett annat tåg för att sedan byta till mitt tåg.
Som ni läser så har jag inte haft många timmar sömn den här helgen så igår var jag helt slut.
Det var min vecka det. Inte så händelerika veckodagar förutom jobb men en fullspäckad helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0