300 dagar

Jag har svårt att förstå det men igår passerade jag "300-dagar"-strecket. Så länge har jag varit i Frankrike?! Är det verkligen sant och nu har jag inte långt kvar tills hela familjen (minus katten) kommer och hämtar mig!!!!! 37 dagar för att vara exakt. Min syster åker dessutom med, JIPPI! Det hade gått väldigt bra med bara mamma och pappa också men ännu bättre om alla följer med!!

Sen sist jag skrev så har vädret förändrats till mer sommarvärme. Dock dyker några oberäkneliga regnmoln upp lite då och då...men temperaturen ligger lite över 20 grader nästan varje dag. Vilket är härligt! Nu får värmen bannemej hålla i sig, det är ju faktiskt nästan mitten av juni nu.
I fredags hade vi 30 grader och strålande sol. Gissa om jag låg ute en stund i solen och solade. Men inte mer än 1,5 timme. Det var den tiden jag hade kvar efter avlämnande av barn på skolan, storhandling och städning av hela lägenheten.
Senare den kvällen fick jag en liten sovkompis bredvid mig, Josefin åkte till mig när hon slutade jobba. Vi mumsade på mitt svenska Ikea godis (det har dom precis börjat sälja och dessutom billigt!! måste dit och köpa mer!!!) som jag fick av min vm samma dag, pratade om allt mellan himmel och jord och såg på step up 2 innan vi släckte lampan.
På morgonen hade jag kurs som vanligt med vår nya proffeseur som är grekiska men pratar flytande franska bra. hon är bra men saknar min gamla lärare lite. Det var mer skämt och större diskussioner med honom även om det var jobbigt ibland så vande man sig.
Efter kursen åkte jag till Josefin som befann sig på Parly 2 och shoppade. Vi tog oss till tågstationen för att åka in och möta upp Linnea i Parc Monseau och hade picknick i det underbara vädret. Väldigt mysigt!
Det var bara det att några timmar senare kom en massa svarta moln och vi far hemåt. Linnea åkte med mig hem och vi lagade mat tillsammans. Det blev ravioli, stekta kycklingbitar och stekt squash med lite vitlök och olivolja och vitt vin till. Lite ihop slängt men väldigt gott. Det var väldigt mysigt att bara sitta och prata om allt medan det spöregnade utanför.

På söndagen vaknade jag helt slut i kroppen men åkte ändå in och shoppade med Josefin några timmar på La defense. Hittade lite basgrejer som jag behövde.

I måndags och tisdags var det jobb som vanligt. Även idag, mellan 11:30 och 16 fast jag skulle varit ledig. Det hade jag verkligen verkligen behövt idag eftersom jag inte kunde sova mer än sammanlagt 1 timme i natt. Jag hade sån kramp i min fot som vägrade ge med sig och sen till råga på allt började min häl också krampa intensivt. Så imorse när byggarna började jobba på vinden vid 7 var jag inte alls glad...jag kände helt utmattad och ville bara lägga huvudet under kudden och sova vidare. Jag låg kvar tills 9 i alla fall.
Jag tog en värktablett sen efter frukost och det blev bättre framåt eftermiddagen så jag kunde åka med min vf när dom skulle simma så kunde jag träna lite styrka på gymmet där.

Nu ska jag krypa ner och läsa mig en bok! Jag känner att jag behöver koppla av och sen sova minst 8 timmar i natt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0