Fredagsmys

Förra fredagens inlägg som inte ville läggas upp...

Det var en fantastisk fredag i fredags! Barnen var på bra humör, lekfulla och slet om att få min uppmärksamhet. När jag hämtat A på dagis kom E och H hem samtidigt som oss. E gick ner till grannflickan för att spela piano direkt men stannade där nere. H ville att jag skulle hjälpa honom att bygga ihop en av hans legobilar som han fick när han fyllde år. Det tyckte A inte var lika roligt för hon får ju inte röra det, för liten.. Hon ville pussla så jag tog ner ett pussel från hyllan som hon kunde pussla själv men hon ville pussla med mig (Jag och hon pusslar ofta tillsammans när hon vaknat efter att ha sovit siesta). Jag satte mig på golvet med henne och började pussla men då blev H avundsjuk och sa att han behövde hjälp. När jag hjälpte H blev A avundsjuk... Så jag sprang där fram och tillbaka. Ni kanske undrar varför jag inte gjorde så att A pusslade med oss vid köksbordet?! Hon vägrade först eftersom vi alltid sitter på golvet när vi pusslar men efter lite övertalning pusslade hon vid köksbordet och jag kunde hjälpa båda två...puuh!!!
Sen lektes det "fånga ballongen i mörkret", "mörkgömme med en pistol med självlysande skott som man skjuter lite lätt på den som blir hittad" och massa mer.
Jag och Linnéa hade bestämt att vi skulle ha en mysig sleepover med film och snacks hos mig när vi båda slutat jobba. Medan jag väntade på att Linnéa skulle komma till stationen kände jag mig extra snäll och gjorde en spotifylista(på mitt konto) åt E till hennes disco som skulle vara på lördagen.
Eftersom jag var så snäll fick jag låna den lilla bilen och åka och hämta Linnéa!!
Filmen vi såg "Möhippan" (komedi) hade jag hört att den skulle vara bra men den var dålig. Ingen bra handling, inga skratt, speciellt roliga skämt...så det var en flopp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0