Agera extra förälder

Förr förra lördagen när jag äntligen kom hem tillslut (berättar i ett annat inlägg) för att sitta barnvakt så fick jag agera som en extra förälder kan man kanske kalla det (?) vid sängdags. Efter att ha läst två rätt så långa godnattsagor ur Elsas Godnattsagor och H somnat i slutet av den första så frågade E om jag inte kunde stanna inne i deras rum tills hon somnat. Visst kunde jag det. Så hämtade en kudde och en filt och la mig på golvet. Efter drygt tio minuter ville hon höra en påhittad godnattsaga. Hade inte tillräckligt med fantasi då tyckte jag men kom på den "sagan" min pappa berättat för oss när jag och min syster var mindre, "Tre trappor upp och ner i en källare satt en dödfödd man i vita kläder som var svarta..." ja sen kom jag inte på resten men eftersom den berättelsen är så konstig så var det bara att fortsätta berätta underliga saker som inte hade någon logik alls. Så det var inte så konstigt att E sa efteråt:  "Jag hängde inte alls med och förstod inte vad berättelsen handlade om". Haha! Berättade en kortfattad mindre konstig version och då förstod hon. Men jag tror det blev lite mycket för henne för sen efter några minuter somnade hon. YEAH!
 
Drygt en vecka tidigare fick A sina nya STORA säng och hade väl inte sovit så bra i den kvällen innan så hon var lite osäker när hon (eller jag?!) skulle sova siesta. Först gick det bra men när jag gick för att kolla om hon sov fem minuter senare låg hon där med öpnna ögon stirrandes på mig. Så jag bäddade om henne och sa godnatt igen men då pekade hon på golvet och sa "Mairia ligga där". Så tog en kudde och en av hennes små filtar och la mig där och låtsades sova men det upptäckte hon....Efter att jag sa till henne att nu var det dags att sova så somnade jag själv istället...Vaknade i ett ryck tio minuter senare och då sov hon tungt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tre trappor upp ner i en källare satt en man i vita kläder som var svarta.
Han satt i ena hörnet mitt på golvet och läste en spännande tågtidtabell.
Då hörde han ljudlösa steg dåna i trappan!
Han blev så rädd att han öppnade dörren och hoppade ut genom nyckelhålet.
När han kom ut, tog han sin cykel och ledde den ner till hamnen.
Där tog han Stena Danica och rodde ut med den.
Då uppstod en förfärlig storm och Stena Danica förliste!
Men - mannen hade tur: han fick tag i en järnbalk, och med hjälp av den flöt han i land på en obebodd ö.
På denna obebodda ö fanns det så mycket folk att han inte fick plats.
Så han föll ner i en mörk grotta.
Där fick han en ljus idé.
Det ljuset tände han.
Då blev han anfallen av ett fruktansvärt lejon och han värjde sig med sin bladlösa kniv utan skaft!
Det var på ett hår när att han klarade sig.
Med hjälp av det håret lyckades han hiva sig upp ur grottan.
Då slant han.
Den slanten tog han och åkte taxi hem för!!

2013-02-10 @ 18:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0