Så här kan det gå om man inte har solkrämen på....

Igår spenderades dagen inne i Paris. Först i Le Marais där vi lunchade på franskt vis med en baguette, frukt och jordgubbar på en trappa i solen. Sen åkte vi till parc des Buttes Chaumont som tydligen skulle vara Paris vackraste park. Den var fin och så men inte den vackraste dock. Liten besvikelse faktiskt... Men vi satte oss där en stund bland alla andra parisare. Jag kände mig helt utslagen av pollen så somnade ett par gånger (farligt!) och brände mig på bröstet, i ansiktet och på armarna. Men inte på halsen så nu är jag som en polkagris där nästan... Därefter åkte vi till Montmartre och satte oss framför Sacre Coeur som lika befolkat där nästan. Sen försvann solen och vi blev hungriga så vi strosade runt bakom Sacre Coeur efter ett bra restaurang med rätt så hyfsat pris. Vi hittade inget bra så vi åkte till rue moufftard (gatorna bakom Pantheon) och hittade en typisk fransk restaurang med en meny för 13 euro. Jag tog fransk löksoppa, sen entrecote och crème brulee till efterrätt. Mums vad gott det var! Magen håll nästan att explodera sen. Vi fick deras visitkort så dit kommer jag gå igen!

Nu är det måndag igen och jag var uppe 7 imorse efter att ha kommit hem vid 23:30 igår..suck! Men det var bara att gå upp och göra sig i ordning. Jag körde E och H till skolan imorse för tvillingarna (samkör med dessa) är i Grekland så vi (eller jag) får köra hela veckan. Sen gjorde min vanliga städning av barnens rum eftersom jag redan var uppe. Nu har jag ätit lunch, kollat lite serier på datorn för jag vågar inte gå ut om jag inte måste...men JAG VILL!!!! :(
Har även försökt ringa "objets trouvais" i Paris Montparnasse utan någon lycka. Jag var så klantig i lördagskväll när jag skulle hoppa av i Versailles så glömde jag mina två påsar med det jag shoppat inne i Paris under dagen på tåget..Buhu! Jag hade ställt det på sätet framför mig och tänkte dom ser jag när jag går av och glömmer dom inte...visst gjorde jag det....! Jag gick bara av med en känsla i handen att dom var där. Jag får nog vänta en vecka tydligen så kanske dom har fått in något men måste hålla på att ringa och testa...det kommer ta lång tid...känner mig väldigt frustrrad och bitter! jag får skylla mig själv! Men å andra sidan var det väl tur att jag inte glömde tex min iPhone då hade jag fått panik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0