Tid hos doktorn

 
Det fick bli en tid hos doktorn igår eftersom jag mått så dåligt sen i torsdags natt och läggat nerbäddad i sängen i hela helgen. Min värdmamma hade bokat en tid hos en privat doktor rakt över gatan (i en lägenhet?!) klockan 11. Eftersom A inte kunde vara på dagis så fick hon följa med. Hon lekte snällt i barnhörnan i undersökningsrummet. Hon kom fram lite då och då och var nyfiken på vad vi gjorde och var väldigt kramig och grinig. Så hon fick sitta i knät.  
 
Innan vi gick till doktorn hade min värdmamma sagt åt mig att skriva ner vad jag skulle säga till doktorn. Väl där gav jag henne lappen så det skulle gå snabbare. Jag hade skrivit att jag varit genomfrusen, haft/har värk, körig i magen, haft feber som gått upp och ner, inte kunnat äta något, problem med min mage som gjort att jag fått springa stup i kvarten till toaletten. Jag hade tagit med mig den medicin som jag fick av min värdmamma som skulle få i gång bakteriefloran. Även alvedon och Inside som jag tagit regelbundet. Hon tog blodtryck, klämde och kände på min mage som var öm på vissa ställen. Sen sa hon att det troligen var ett virus som jag fått och att jag bara skulle äta ris och bananer tills den var bra igen.Jag skulle även fortsätta äta medicinen jag fått av min vm. Sen fick jag ett recept på smärtstillande mot värken som jag hämtade ut på "Pharmacie" som är precis bredvid, väldigt smidigt! Så till lunch sen fick A ravioli med grädde och jag kokade mig lite ris och åt en banan.
 
När A sov siesta efter lunchen gjorde jag detsamma för att ta igen den sömnen jag missat, oerhört skönt!! vaknade dock 20 minuter innan vi behövde åka för att hämta E och H. Fixade snabbt ihop lite "goûter" (mellanmål) och väckte A och kom iväg i tid(?!).
 
På kvällen skulle E på gymnastik så det blev det bråttom att få alla läxor gjorda innan men det gick. Hon blev sen hämtad av en kompis och hennes mamma. När hon gått spelade jag lite Wii med H, han var mycket duktigare på det än jag som aldrig ens hållt i en Wii-kontroll förut. Han skrattade mycket åt mina försök att skjuta bollen över bordtennisbordet! Det var inte lätt!!!
.
 
 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0