Stressig morgon...

Ja idag var en stressig morgon kan jag säga...Och att vara sjuk fortfarande var ingen bra kombination. Jag skulle köra E och H till skolan på morgonen istället för min värdmamma idag. När jag kommer upp vid 7:50 (jag var glad att jag åt frukost innan) så är inte A uppe än (hon var vaken under natten så hon fick sova längre än vanligt) och min värdpappa gick 7:55 för att hinna med sin buss. Men som tur var vaknade hon själv lite innan 8. Jag klädde på henne och gav henne välling och sen när hon var klar drucken blev det bråttom då klockan var 8:10 då vi egentligen skulle åka. Snabbt ut i hallen, få på alla kläderna (inte det lättaste....) och ut i bilen. Bara några kilometer på den vägen jag kör till skolan började det bildas en bilkö, började känna lite stress...men kom framåt. Då börjar jag tänka att det är lugnt vi hinner men sen några kilometer innan skolan så bestämmer sig en lastbilschafför med en stor bred lastbil att köra ut på min väg just då, vilket blockerar hela vägen. Och där höll han på att navigera flera gånger innan han tillslut körde 10 minuter senare. Men den väntetiden gjorde att jag fick magont och kände mig extremt stressad. Fem minuter....
Barnen kom in genom porten i tid i alla fall och jag kom ut innan den stängdes. Nu kan jag slappna av äntligen tänkte jag och tog det rätt lugnt men nej sen ringer min värdmamma på vägen hem och frågor om jag hämtat upp tvillingarna som vi samåker med vissa dagar och det hade jag inte gjort....Panik!!! Hon sa att hon skulle ringa upp mig om en stund men att jag skulle skynda mig hemåt. Skyndandes hem i laglig hastighet får jag ett sms om att det är lugnt när jag nästan är hemma, deras pappa körde dom...puuh!! Men detta gjorde att jag mådde ännu sämre än jag redan gjorde. Jag kände som att det var mitt fel. Jag kunde ju ha kollat på min arbetsbeskrivning. Men egentligen var det ju inte jag utan min värdmamma som gjort bort sig....Men nu vet jag att det kommer vara så till nästa gång om jag kör!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0