Söndagsmys

Det blev en liten lunch i dom mysiga Le Marais kvarteren som sagt idag med Linnea och Elin. Men dom fick vänta på mig ungefär en halvtimme därför att tågen inte gick lika ofta idag som dom brukar göra på söndagar.... Sen fick jag promenera en bra bit med min "oskrykbara karta" i högsta hugg för att det inte fanns några bra förbindelser mellan RER stationen som jag steg av på och den metrostationen som dom väntade på.
När vi sen gick in i Le Marais kvarteren så var det fullsmokat med lunchfolk. Det var flera meter långa köer både till resturanger och take-away kök... Eftersom jag var lite sen så hade vi inte så mycket tid för vi skulle ju iväg till Svenska kyrkan. Det fick bli en take-away falafel på ett ställe där kön var lagom lång trodde vi men där stod vi i minst 7 minuter på samma ställe...Snacka om seg service! Nu har jag ätit min första falafel i alla fall!!! Den var jättegod! Varför har jag inte ätit det innan?? Det kommer defintivt bli igen.
Sen sa vi hej då till Linnea och tog metron till Courcelles där den Svenska kyrkan ligger och lyssnade på när den Svenska ambassaden presenterade hur de kan hjälpa oss om vi skulle hamna i knipa. Det var bra information men jag hoppas inte jag behöver den sortens hjälp i framtiden.... Ännu en gång så passade dom på att skrämma upp oss rejält med hur farligt det är i Paris och man bör inte ha pass,plånbok med kort och pengar, försäkringskort, nycklar och Iphone i samma väska. Men vem har med sig passet in till Paris?? Efter mötet "fick"(betalade 3 euro) vi pizzabullar med lite mixad sallad och god örtsås. Under måltiden utbyttes många telefonnummer och mer eller mindre trevliga samtal. Jag kände mig så trött att det blev att ta första bästa tåg hem. Var lagom hungrig när jag kom hem så det blev pasta med spenatsås och stekta baconbitar i. En riktig höjdare och väldigt mättande!
Imorgon blir det en rätt lugn dag, tror jag...Börjar 15:15!
 
Lite bilder från idag :
 
Det här är lite coolt! Den här mannen håller i två pinnar som har ett snöre emellan dom och så doppar han det i hinken och sen får han såna här gigantiska såpbubblor.
 
Ett bageri i det judiska Le Marais kvarteren som hade bland annat flera sorters avlånga kakor som såg spännande ut.
 
La Seine floden med flodbåten som jag gärna vill åka en dag! Och Notre Dame som skymtar fram i bakgrunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0