Oväder

Usch vilket oväder det har varit här under natten! Jag har haft jättesvårt att sova när det blåst och regnat så. Riktigt stormväder. Jag brukar kunna sova när det regnar. Smattrandet brukar göra mig lugn och kan oftast somna på stört. Men nu låg jag där och vred och vände mig. Läste lite ur Hungerspelen en bra stund sen somnade jag visst med boken på magen och lampan tänd. Det märkte jag när jag väcktes på morgonen av all rörelse i huset, dörrar som smälldes igen och en inbillning att det knackade på min dörr men det gjorde det ju inte...
Eftersom jag haft en så trubalent natt och morgon gav jag mig ett par extra timmars sömn. Sov till halv 11. Så härligt med lite sovmorgon! Men vädret är nästan detsamma förutom att nu är det uppehåll. Vill helst inte ge mig ut i det här vädret men måste för att hämta barnen.
Nu under förmiddagen har jag försökt fixa med mitt franska sim-kort så att det snart ska fungera i min gamla telefon som jag har med. Men den vägrar att fungera. Sim-kortet är aktiverat och så men när jag sitter i sim-kortet och slå pin-koden så säger den hela tiden "sätt i rätt sim-kort". Den är inte operatörlåst enligt min syster men jag börjar tro det ändå. Det är så irriterande!!!! Min värdmamma sa att hon skulle testa att sätta i det i sin mobil för att se om det fungerar, den är inte operatörslåst. Men det har hon nog glömt så ska påminna henne ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0