Marknad

Medan jag ändå inte kan sova så kan jag ju blogga! När vi kom hem tisdags så förväntade jag mig att städerskan skulle vara där för jag hade blivit tillsagd att bära upp det som skulle strykas men nej och hon kom inte heller under dagen (?). Efter det så utrustade jag och A oss med "bra kläder efter väder" och promenerade till marknaden. På vägen dit så började det regna rejält. Som tur var så fanns det utstickande tak så jag kunde vänta lite men det slutade inte utan vräkte ner ännu mer. Under A's vagn så fanns det ett regnskydd som jag kunde sätta på vagnen. Sen var det bara att gå runt där i regnet och handla GRÖNSAKER, FRUKT och FISK (torsk till lunch & lax till middag) ingen shopping här inte...Det är bara en matmarknad! A var väl inte så glad över att sitta under regnskyddet och försökte ta bort det men då skulle hon bli genomblöt som jag nästan blev. Men sen efter två kompotter och nappen åter i munnen så gav hon upp och somnade i vagnen medan jag handlade klart vilket jag inte upptäckte förrän jag var klar. Det var dumt att jag inte såg att hon somnat för sen var det en jobbig process att få henne att vakna. Precis utanför ytterdörren fick jag henne att stå på benen. Men denna sovstund resulterade dock i att när det var dags för siesta såsov hon inte en blund...suck!! Och jag fick ingen paus som jag verkligen hade behövt efter den här dagen...


Kommentarer
Postat av: Linnea

Barn och sovrutiner...
Jag försökte lägga L ca 45 minuter, men insåg sen att klockan var mer än jag trott så hon sov ca 20 istället. Jag kommer aldrig få kläm på det här ;)

Svar: oj det var inte länge?! Hur länge brukar hon sova? haha nej inte jag heller ;) Jag måste lägga A senast 13:15 för att hon ska få sin 2 timmar innan vi ska hämta E och H i skolan annars är hon gnällig resten av dagen :(
mariainfrance.blogg.se

2012-09-27 @ 09:16:54
URL: http://linneaifrankrike.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0