Otursvecka....

Ja det här är verkligen inte min turvecka....Imorse så skulle jag ta A till dagis så jag bestämde mig för att testa att ta cykeln för en gång skull. Min vm hade sagt att det kanske är lättare än att putta på en vagn och dessutom så går det ju snabbare!! Några minuter innan vi skulle åka stod vi i hallen och tog på oss så ösregnade det ute JIPPI!!!! men som tur slutade det när vi öppnade ytterdörren. Så vi satte oss på cykeln och cyklade inte allt för fort iväg till dagiset eftersom det kanske var halt. Det gick i alla fall jättebra och smidigt. Tror jag ska göra det flera gånger!!  Men till själva oturen....På vägen hem så cyklade jag lite fortare än jag gjorde med A och det skulle jag inte gjort för när skulle svänga höger in på vår gata och bromsade lite i fall det kom någon bil/gående så damp jag rakt ner i asfalten med benet och handflaterna utsträckta för att ta emot. AAJJJ Vad det gjorde ont!!!! Sen reste jag mig själv försiktigt (gick folk omkring men ingen kom hjälpte mig..) och känner hur det svider på handflaterna men dom är inte så skrubbade men främre vaden fick en större smäll..Haltade hem för det gjorde så ont. Men jag har inget skrapsår men jag är väldigt öm, halter lite fortfarande och kommer få ett stort blåmärke (har ett lite lila blåmärke nu..). Jag kan inte nudda något så gör det ont..Men mina favorit byxor är hela men leriga/grusiga så jag får tvätta dom imorgon.
Sen när jag skulle hämta A på dagis (självklart inte med cykeln utan med vagnen) så tappade hon sin "bébé" (hennes lilla favorit docka) och det märkte vi precis utanför ytterdörren så då var det bara att gå tillbaka samma väg som vi kom och leta efter den men ingen "bébé" någonstans. Vi gick tillbaka till dagis ifall vi glömt den där men där fanns den inte. Jag hade för mig att hon tog med den?! Vi fann den inte på hemvägen heller så hon var ju såklart ledsen men sen slutade hon tvärt?! Så jag kollade i vagnen och då sov hon så det var väl bra!
Resten av dagen så glömde hon nog bort att hon tappat den för då gick det bra med andra "doudou" (gosedjur etc.). Jag fick henne även sen att sova 2 timmar fast det var lite gnäll och gråt när jag la henne. STOLT!
På eftermiddagen sen så passade jag på att baka jag en god äppel smulpaj medan A sov. Den skulle vi äta efter middagen. Jag kunde ju inte äta den själv men jag fick orden "SÅ GOD", "den var jättegod, du får göra den igen fast med oss (barnen)" och "väldigt god..mmm..".
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0