Torsdagsklassiker

I torsdags skulle jag dammsuga lägenheten eftersom att städerskan inte kom i tisdags. Jag inte var så pepp på göra det för jag kände mig riktigt hängig och jätteont i halsen men efter lite yoghurt och en varm kopp te dock utan honung...så blev det gjort det med! Sen gick jag och handlade ägg och soppa innan jag skulle hämta A kl 12. Jag skulle nämligen göra pannkakor/crêpes och värma soppa till middag. En svensk tordagsklassiker det!! Jag fasade inför att göra pannkakor dock för det var 2 år sen eller så som jag gjorde dom själv. Mamma brukar göra det i så fall hemma. Men efter att jag sms:at mamma om receptet för jag hade inte tillgång till en dator så var det bara att sätta i gång när A sov siesta. Jag hade problem att vända dom i deras jättestekpanna så dom första 8 blev katastrof..testade att byta stekspade men det gick ännu sämre än med den jag hade. Sen hittade jag ett "pannkaksjärn".Jag blev så lycklig! Men det blev också pannkaka av det för deras induktionshäll ville inte acceptera järnet, den pep "0/H" hela tiden...Tillbaks till den stora järnet...Nu gick det kanon!! Alla 12 blev perfekta!!
Eftersom det gick så dåligt i början fick jag stressa att hämta H och E när A vaknat och hann inte riktigt göra ett ordentligt mellanmål (blev smörgås med smör, äpplebitar, ett plommon och vatten) enligt barnen.
På kvällen skulle jag ju testa en högre nivå på franskan så jag värmde soppa och åt pannkakor vid 18 åt mig (barnen var inte hungriga) för jag skulle cykla iväg direkt när någon av vf skulle komma vid 18:30. Klar och redo att åka vid 18:30 men kom det någon?...Nej!... klockan gick...den blev kvart i...jag kan ju inte åka och lämna barnen ensamma hemma precis. Sen kom vp vid 18:55 "ovetandes" om att jag skulle iväg??! Jag hade sagt till honom dagen innan?? Så jag hoppade över det. Den skulle börja vid 19 och om jag cyklade då så skulle jag vara där 19:20....
Men gick ner till mig tidigare än vanligt och skypade med mamma och pappa! LYCKA!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0