sjukstuga x2

Igår morse skulle jag vara uppe i lägenheten kl 7:50 men kl 7:20 ringde min vm (vaken sen 7:10) och sa att jag måste vara där uppe senast tjugo i, vilket inte jag hade några problem med. Eftersom det är en sån trafik på tisdag mornar här i Frankrike (tänk måndag morgon i Sverige) så hade vi bestämt att vi skulle åka redan vid 8 för att vara i tid och hämta tvillingarna 8:10 i den trafikerade förorten bredvid och då förhoppningsvis slippa stå i kö. Slippa komma försent och få skäll. Allt gick bra tills vi hamnade vid ett trafikljus som visar grönt i några sekunder. Precis när vi fick grönt och skulle köra så fick jag motorstopp, startar bilen lugnt (läs lite stressad för E klagar på mig från baksätet), motorstopp en gång till och en gång till....Fjärde gången gick det men då hann det bli rött igen...Det var för tidigt på morgon för att första gången kolla att jag hade rätt växel och sen att gasa rätt. Det var nog också för tidigt för bakomvarande bilar för ingen tutade på mig?? Sen flöt allt på bra och vi kom fram lite innan 8:40 (skolan börjar 8:45) så vi gick alla ner lugnt och ingen större brådska. Annars brukar det vara att jag släpper av tvillingarna och E vid grinden och sen parkerar jag bilen och går (springer?) med H och A i famnen in genom grinden och lämnar H så att jag och A hinner precis ut genom grinden innan den stängs.
 
Eftersom A blivit sjuk under natten och varit vaken 4 gånger så orkade hon inte göra mycket under dagen och inte jag heller riktigtför kände mig också dålig så vi kollade på film. Det fick bli en Astrid Lindgren-dag med Emil x2, Mio med mio (som jag aldrig sett). Hennes ögon var som fastklistrade vid tv under hela dagen, så det var väl uppskattat.
Under en film märkte jag hur varm hon var och ringde mamman som sa att jag skulle ge henne medicin mot febern och så skulle hon ringa efter en tid hos doktorn. Hon vägrade först så fick fråga städerskan som var där om hjälp. Efter lite övertalning om att "sprutan" (flytande medicin i en spruta) inte var farlig och att det smakade godis så var hon medgörlig en stund så att hon fick i sig lite grann. Resten hamnade dock i min hand.....
Varken hon eller jag var särskilt sugen på mat så till lunch åt jag soppa för jag hade så ont i halsen och hon ville bara ha naturell yoghurt med socker i.
 
Idag har jag fått lite av hennes baciller tror jag för idag gör halsen fruktansvärt ont, jag hostar ännu mer, känner mig så hängig, snuvig och tät. Nu räcker det med förkylningar etc. jag har redan haft det en gång. Måste jag få det igen?? Det är tur att jag är ledig idag då och kan vila upp mig med en massa serier och vila. Men ska ändå försöka ta en promenad till Parly 2 och se om jag kan hitta gummistövlar, vantar, mössa och en vinterjacka. Vissa dagar behövs verkligen det andra är det som att sommaren fortfarande är kvar. Men det är bra att ha ändå känner jag.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0