Fyra timmar franska och exclusiv bio

Ja igår morse cyklade jag iväg till universitetet för att ha FYRA timmar med franska. Alltså först 2 timmar med den klassen jag går (gick?) i och sen 2 timmar med den högre nivån. Jag pratade nästan flytande franska när jag kom därifrån! haha! Nej men nästan..det var jättelätt att prata sen, inget stammande, inte svårt att komma på rätt ord osv. Kanske ska göra så varje lördag?? Nä..! Jag kände i alla fall att den högre nivån passade mig mer, dom gör saker som jag precis gjort i franskan hemma i Sverige och pratar mer vilket gör det lättare för mig att börja prata. Så nästa vecka ska gå på torsdag på den högre nivån, lördag på bägge för jag vill vara med på en grej på den lägre nivån som jag inte gjort hemma. Mitt i den andra lektionen kom ett jätteoväder som fortfarande höll kom om inte värre när jag slutade..Jag hade som tur var valt rätt jacka ..regnjacka! Jag var väldigt tveksam att cykla hem men efter att ha ätit min lilla matsäck som jag hade gjort hemma innan jag åkte på morgonen så tog jag beslutet att åka i alla fall. Jag visste ju inte när det skulle sluta?! Men det gör jag helst aldrig igen för jag var så blöt att det droppade om mig och skorna var som varsin vattenpöl...Medan jag var så blöt så tog jag mig en promenad rakt över gatan för att handla till min tomma kyl. Köpte med mig en stor frusen pizza som jag gick upp och värmde i lägenheten. Kröp sen ner i min säng och skypade med min syster och mamma. Mysigt!
 
På eftermiddagen kom min vm ner och frågade om jag kunde vara barnvakt en timme medan dom åkte till Parly 2 och skulle se vad hon skulle kunna önska sig i födelsedag som är den 20:e.
Jag skulle in till Paris för att se på bio med Linnea x2 och Elin vid 19 så behövde åka vid 18. Såklart kom dom ju senare än dom sagt men jag fick då snällt skjuts av min vp till stationen istället. Vilket var tur för precis när jag satt mig i bilen började det hällregna, vindrutetorkarna gick på den högsta varv. Sen åkte jag in och mötte Linnea på Champs-Elysées och sen anslöt Linnea och Elin också. 
Vi hittade en bra bio som låg alldeles bredvid LIDO (liknande Moulin Rouge) och en film som började snart. Det blev en mysig Merlyn Streep-film om ett medelålders gift par med sex-problem.
 
 
Det var typ bara vi och medelålderspar och en sur gubbe i salongen. Jag skulle bara öppna min Malteaserpåse INNAN filmen så hörde jag "shh" men först såg jag inte var det kom ifrån. Sen en gång till när jag stoppa handen i popcornen och en gång till..Jag och damen bredvid bytte blickar och skakade på huvudet. Filmen hade ju inte ens börjat än?? Reklamen hade dom just börjat visa och jag lät inte alls mycket! SUR GUBBE!!!!
Sen skiljdes vi åt och jag och Elin tog tåget hem till mig för hennes buss som hade slutat gå för länge sen så hon fick sova hos mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0