Försenad till skolan

Dagen började tidigt för mig, redan kl 7 skulle jag vara klar alltså en timme tidigare än vanligt. Jag skulle nämligen ta hand om barnen på morgonen för föräldrarna skulle åka tidigt. Såklart hade vi glömt göra svenska läxan igår så E var väl inte helt villig att läsa två sidor och skriva lite på morgonkvisten. Det gick med lite övertalning. Sen var det iväg och hämta upp tvillingarna. Vi blev en minut sen men det gör inget tänkte jag men vad hände inte då om inte att vi hamnade i en jättelång kö och blev stående på samma plats i 10-15 min...Magont, stressad och panik blev resultatet och det släppte inte under dagen. Min vm hade tydligt sagt att det var extra viktigt att vi blev i tid för dom tisdagarna vi kört har dom tydligen kommit försent?! 10 minuter försenade så fick dom springa in med E medan jag snabbt parkerade bilen och hann precis lämna H innan grinden stängdes..Puh..Slapp gå ut där uppe. Jag kunde ju inte rå för kön, sms:ade min vm som hade förstående och höll med om att det inte var mitt fel. 
Sen dess har det gått bra. Jag var med A på öppna förskolan vilket betyder att man går till ett slags dagis bara att jag är där och leker med henne. Vi tog bussen dit så jag passade på att hämta mina franska böcker som jag beställde för ett tag sen.
Vi tog bussen hem efter två timmar och jag satte ihop en väldigt god fläskfilé gryta i stekpannan på en kvart och till det kokade jag ris och skar morotstavar.  
Medan A sov siesta hann jag sätta mig en stund och då kom hemlängtan igen....Deppigt värre! Jag vill ha kramar, mysa med dom, prata på nära håll..ja mycket. Det är svårt. Det längsta jag varit borta från min familj är 2 veckor nu har jag snart var här 2 månader. Det är tur att det inte är långt kvar tills min syster och hennes pojkvän kommer, 19 dagar. Jag räknar ner!!!!
På kvällen hade jag franska kurs men var totalt slut i huvudet så var kanske inte den mest aktiva och dessutom missförstådd jag läxan men det gjorde inget sa han. Ska lämna in den på torsdag eller lördag. På torsdag ska jag testa om jag ska gå en högre nivå för den jag går nu känns lite för lätt. Vi får se på torsdag!ma   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0