Babysitting all night long....

Igår skulle jag sitta barnvakt från kl 19:30 till ??...ja det visste dom inte för mina vf skulle på fest så jag förberedde mig för att vara barnvakt hela natten med några avsnitt Svenska hollywoodfruar, svenska gifflar och en kopp te. Sen begav jag mig uppåt och där var det fullt upp med att ge barnen mat, förberedelse, stoj etc. Jag fick t o m ge lite klädtips också! Alltid lika roligt! Sen var hej då till föräldrarna och då var det fram med den stora godisskålen (massa med småpåsar med godis i en skål), egengjord dipp (tacodipp) och morotsstavar. Såklart måste man ju ha en mysig film också och det blev "alla vi barnen i bullerbyn" och "Du är inte klok Madicken". Sen var det bara att mysa i soffan med alla barnen sittandes/liggandes på mig. Riktigt myspys alltså! Det är inte ofta dom är så kramgoa! Så får ta vara på tillfällena! 
Men innan vi kunde ha det riktigt mysigt ringde föräldrarna för de hade glömt kolla vilken adress dom bodde där festen skulle vara...Så jag sprang runt där en kvart som en galning efter en rosa katalog från den svenska sektionen där adressen stod. Hittade jag den? Nej.... men hittade förra årets och där stod den..vilken tur! Då var det problemet löst och vi kunde försätta mysa!
Eftersom det var lördag fick det var uppe längre än vanligt. A la jag vid 22 men hon somnade inte förrän efter halv 11 för hon var så uppe i varv och E och H la sig vid 23 med sina nya sänglampor och somnade på stört. Jag fick inget motstånd när det var dags att lägga sig. Oväntat men skönt.  
Sen var jag alldeles själv i lägenheten (huset?) och kollade en timme på tv undrandes över när de skulle komma hem innan jag gick och la mig i föräldranas sovrum och vilade/sov. Då kom E in och undrade vad jag gjorde. Hon trodde att föräldrarna kommit hem men det var bara jag... så när hon lagt sig igen kände jag att det kanske inte var så bra att ligga där så jag gick tillbaka till soffan och satte på datorn för jag kunde inte somna om. Men tydligen gjorde jag det för vid halv 3 väckte min vm mig och undrade hur det gått och att jag kunde gå ner till mig. Jag somnade så fort jag la huvudet på kudden. 
       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0