Ta ingen skit

Jag är så trött på att få skulden och vara syndabocken för något som jag inte har ansvar över eller är mitt fel. Den här gången handlar det om en "lovbok" som barnen (H) har med sig hem över lovet för att skriva, rita och sätta in bilder på vad de gjort på lovet. Den skulle egentligen varit tillbaka i skolan i fredags men eftersom familjen var i London förra helgen så glömdes det totalt bort. Så då skulle min vp göra det i helgen i stället men det gjorde han inte så då fall det över på mig att jag skulle sätta mig med H och göra både den på svenska och den på franska när vi kom hem efter skolan idag. Vilket vi gjorde. H tyckte vi skulle börja med den franska så då gjorde vi det. Han ritade några teckningar och sen tyckte jag det var dags att göra den svenska men då vägrade han totalt. Det skulle tydligen bara vara bilder där i (fast han ritat innan) och blev jättearg och sa att han var trött och ville kolla på en film. Jag försökte några gånger att övertala honom men det gick inte. Jag kan ju inte tvinga honom att göra det om han inte vill. Sen när båda föräldrarna kom hem senare än vanligt (hmm..utan att jag fått veta något om detta) och jag fick snabbt laga middagen. När min vm frågor hur det gått så berättar jag ju såklart om att H vägrade etc. då får jag jättemycket skäll . Det var för det första inte mitt ansar, för det andra så försökte jag verkligen att få honom att rita men han vägrade ju och sen för det tredje så är jag väl ingen syndabock heller. Ta inte ut all aggreation som byggts upp under dagen på mig!! Fick veta sedan att det var min vp hon var arg på.... mhm..
Jag kom att tänka på Grynet som gick på tv när jag var liten. Hon sa ju alltid "TA INGEN SKIT". Det tänker jag inte göra heller. Nu räcker det. Ska ta upp det snarast på ett bra sätt.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är viktigt att du talar om hur ledsen du blir och att du tar åt dig även om du vet att det är orättvist.
Varför inte berätta om hur glad du blev när du fick beröm trots att bussen hade kört in i dig och du kom försent eftersom gatan var avstängd. Säg att då blir jobbet mycket lättare för dig och ungarna blir säkert mycket gladare om du är glad;)

2012-11-20 @ 16:53:41
Postat av: Mikaela i Frankrike

Trevlig "au pair i paris-blogg" du har :D länkat till din blogg, just so u know :)

2012-11-21 @ 15:33:58
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0