Mys i en tyst lägenhet

Jag är ledsen att det inte blev någon uppdatering igår. Men när jag kom hem igår efter att ha lämnat nästan hela familjen (pappan åker nu ikväll) på Gare du Nord för att de skulle ta tåget till London (det tar bara 2 timmar och 15 minuter?!) som var rätt så jobbigt och krångligt resa så var jag helt slut när jag kom hem att passade jag på att använda den stora tv i lägenheten och kolla på serier och en film och somnade nästan innan jag fick sällskap av min värdpappa vid middagen. Planen var egentligen att jag skulle stanna inne i Paris några timmar för att shoppa lite, turista och hitta en mysig restaurang/café att äta på.

Det var tur att jag var med till tåget för det var bökigt att ta sig dit ända in i det sista...detta förbannande land är så långsamma på att laga saker eller göra det lättare för handikappade eller människor med en barnvagn att ta sig fram. Jag tror vi åkte minst 20 rulltrapper, 5 hissar och 3 trappor (en med 100 trappsteg, den var så lång att jag räknade..). Vi skulle inte behövt ta den långa trappan med alla väskor, barn och barnvagn om det här landet varit bättre på att laga saker snabbare och inte vänta tills nästa sak gått sönder. Om en rulltrappa inte fungerar lagar man väl den snarast men då skall väl hissen åtminstone fungera men nej då är den också sönder....Grr!
Men dom kom fram i tid även om det blev lite stressigt i slutet.
Nu ligger jag här i lägenheten alldeles själv med lite migrän..När jag äntligen får lite lugn och ro och kan slappna av så kommer den.....Räckte det inte med att ha influensa och 39,4 graders feber när min syster och hennes pojkvän var här?? (Berättar mer om det i nästa inlägg) Det måste vara något fel på min kropp. Jag har kanske dålig ämnesomsättning eller så är den bara en mottagare till alla slags virus som finns runt omkring mig? Jag är så fruktansvärt trött på att vara sjuk eller halvkass hela tiden. Nu räcker det!

Bjuder på lite bilder från när jag hade besök från Sverige förra veckan. Det är bara några få av alla bilder vi/jag tog. Mer kommer snart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0