Blod, svett och tårar

Som rubriken lyder så skulle jag sammanfatta den här jobbveckan. Det har varit bråk mellan mig och H varje dag i stort sett. Om han inte får som han vill eller gör något mot A så slås, knuffas, drar i kläderna, nyps han. Vilket inte är okej. Sen har det varit mycket med min vm också (läs tidigare inlägg) vilket gör att jag mår dåligt och tar till mig. Efter allt så är jag helt slut och då har det kommit lite tårar..
Lite (?) svettigt har det allt varit eller rättare sagt stressigt har det framförallt varit. Speciellt i onsdags (då jag skulle jobba fast jag egentligen skulle varit ledig) då jag skulle köra barnen till skolan. A var lite sjuk så hon ville sitta bredvid E i bilen. Men där satt H redan och ville inte flytta sig. Då sa jag tiil A att hon skulle sätta sig i sin barnstol men då blev det gallskrik osv. Så efter lite bråk med H och A hamnar E äntligen i mitten och allt blir frid och fröjd och vi kommer hinna, trodde jag...Men sen när jag sätter i gång bilen så lyser bensinlampan...Knappt någon bensin??? AAH! Varför har dom inte tankat?? Efter det "lilla" bråket om vem som skulle sitta var så var vi lite sena och att jag dessutom måste tanka...GAAH! Finns som tur är en bensinmack rakt över gatan så behöver inte krångla med det på vägen. Men vi hann innan grindarna stängde (klockan 9) och jag och A kom ut.
Blod har det inte varit så mycket (tror inte det i alla fall...) mest att jag slog i min andra opererade tå i veckan i köksbords benet. Har nu stickande smärta hela tiden och fått ett litet blåmärke som ser ut som ett streck på bägge sidorna av tån...AJAJ!
Jo men sen har jag jobbat 4 dagar i streck från 7:50 till typ 21 på kvällen. Jag slutar egentligen efter middagen men min magkänsla har sagt att stanna uppe för att hjälpa till om det behövts. Vilket det gjort också.
 
Idag har jag varit ledig under dagen så passade på att ta en liten sovmorgon men det var lite svårt när det smälls i dörrar och är högljutt. Har även passat på att träffa Linnea för en lunch inne i Saint Michel, Paris och haft en mysig pratstund. Sen tog jag tåget tillbaka till Versailles vid halv 3 för att träffa en annan au-pair tjej, Felicia, som åker hem till jul för hennes au-pair är slut....En liten stund hann vi ses innan hon behövde åka hem och hämta sina au-pair barn.
Nu i kväll ska jag sitta barnvakt för föräldrarna ska bort på en fest som den svenska sektionen anordnar för föräldrarna. Då ska vi göra hemmagjord pizza, marängswisch (stavning?) fast med mashmallows i stället och  mysa med några filmer. Så ska alldeles strax gå upp och börja "jobba".
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0