Besök på Ikea för att bota deppigheten

Idag var jag ledig men var ändå uppe som vanligt, alltså vid 7 (duktigt av mig eftersom jag inte kunde sova förrän halv 2 inatt...) för att äta frukost och sen vid 8:15 åka med vf till barnens skola för att därifrån åka med Linnea och hennes värdbarn hem till dom en stund. Där hade vi lite förmiddagsfika och en skön och välbehövlig pratstund innan dom behövde åka och hämta hennes andra värdbarn. Jag kunde åkt med dom dit och sen åkt med min vm som jag gjorde på morgonen men min vm svarade inte när jag ringde för att höra om det var okej. Dock ringde hon tillbaka när jag var på väg mot RER:n men då var det ju försent....Dessutom missade jag tåget med en halv minut..Det gjorde att det tog en och en halv timme i stället för 1. Var då hemma samtidigt som min vm och barnen. Därefter lånade jag lilla bilen och åkte först Parly 2 för att lämna tillbaka den externa hårddisken jag köpte när min syster och hennes pojkvän var här som var ett felköp. Trodde inte det skulle gå men fick ett tillgodokvitto i alla fall. Glad! Efter det åkte jag till Ikea. Kände att jag behövde bota min senaste deppighet lite så gick runt hela fast jag hade bara tänkt köpa svensk mat. Förutom lite lussekatter, julmust, pepparkakor, pepparkaksdeg etc. fick jag med mig hem en toaborste, ramar, diskborste, doftljus, klämmor och lite lådor till min fullsatta badrumshylla. Nu är min hylla städad och nästan allt ligger snyggt i lådorna och jag mår mycket bättre. Hade tänkt äta lunch där också men var redan hungrig när jag åkte från Linnea så tog en cheeseburgare och pommes frites på McDonalds. Dumt egentligen men är man vrålhungrig så är man.
 
Jag stör mig fortfarande på hur fransmännen kör som dårar och backar som idioter. När jag kommer ut från Ikea och ska sätta in varorna i bilen ser jag att det är någon idiot som har backat in i min bil??!! Det var inget jättestort märke men ändå?
När jag kom hem ställde jag bara kassen på mitt rum och gick över gatan för att handla lite nödvändigheter (mat).
Ikväll åt jag middag med familjen och det servades tacos. YES!  Så det har varit en bra dag idag! Jag hoppas det blir en bra dag imorgon också MED BARNEN!!  
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0