Utekväll i Versailles

Efter att jag vaknade kl 7-8 på morgonen med dunder huvudvärk (nästan migrän) så hoppade jag över franska kursen på morgon eller rättare sagt jag sov bort den och vaknade inte förrän 13. Jag hade fortfarande huvudvärk då men masade mig upp ändå för att inte sova bort hela dagen och så skulle jag uträtta lite ärenden. Det var tänkt att jag skulle in till Paris och möta upp Elin och Linnéa men jag kände dels att jag inte hade tillräckligt med pengar och måste välja mina resor. Sen ville jag inte åka in med huvudvärk och inte klara att gå på middag/utekvällen för Felicia (annan au pair tjej som bor en RER station bort från versailles). Istället stannade jag i min säng och myste med glögg, lussekatter och pepparkakor några timmar innan jag gjorde i ordning mig för kvällen. Den blev väldigt lyckad och rolig kväll måste jag säga! Jag kände ju bara Felicia men det gjorde ju inget. Nu känner jag desto fler och franska (lite ord på engelska också) har jag pratat hela kvällen. Desto mindre roligare var det när jag upptäckte att bussen jag tänkt ta inte gick?! Så en drygt 30 min promenad blev det i kylan och duggregnet.

Förresten idag har jag varit här i 4 MÅNADER redan??!! Oj vad tiden går fort. Idag är det tredje advent och nästa måndag är det julafton. Och snart är detta året slut..och 2013 börjar! Det är lite svårt att fatta.
Det var varit några turbulenta månader med hemlängtan, stress, skäl för något som inte var mitt ansvar etc dock har det funnits plats för mycket skratt, bonding med barnen och föräldrarna och roliga helger med vänner.

Idag blir det en tur in till Montmatre för att möta upp Elin och Linnéa. Elins sista helg här..:( tråkigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0