Promenad med drömmande musik i öronen

Den här helgen har jag inte gjort något roligt alls... för jag har knappt vistats utanför mitt rum och detta på grund av att jag vaknade halv 5 på lördagsmorgonen med du dunder migrän som vägrade ge med sig. Jag har aldrig varit med om ett sådan jobbig migrän förut. Jag låg praktiskt taget i sängen hela dagen med illamående, ett blött papper på huvudet och ett mörkt linne då gardinen inte gjorde någon nytta att mörklägga rummet så pass mycket som jag behövde. Eftersom jag försökt sova bort migränen hela gårdagen (migräntabletter fungerar inte för mig) gick det ju inte så bra att sova på kvällen. Sover jag på dagen kan jag inte sova på natten, så har haft sen jag kan minnas. Jag hade huvudvärk hela natten och har fortfarande lite men inte till den grad som det var i går som tur är. Varför vill den inte ge med sig????

Men med lite push från mamma och pappa, gick jag ut på en eftermiddags/kvällspromenad i slottsparken tillslut och det var visst inte bara jag som tänkte på det utan alla Versaillaiser också. Fullt med folk. Men det gick förvånansvärt bra även om huvudvärken fortfarande var kvar och jag fick stanna och ta lite luft i bland. Jag hade iphonen med mig så jag kunde lyssna på syrrans "dröm-dig-bort"- lista, perfekt tillfälle att drömma sig bort lite till sommaren etc. Det var så underbart härligt. Nu när det verkar som att regnet försvunnit för en stund i alla fall så allt blommar så ljuvligt fint och grönt. Familjerna som leker och spelar fotboll på gräset, cyklar i parken och (lite) värme i luften. Den har jag saknat mycket kan jag säga.
Ni som inte är här utan är hemma och njuter av den plötsliga sommarvärmen i Sverige (inte alls avundsjuk!!...) missar den underbara sena våren som Paris bjuder på idag istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0