Våffeldagen

Igår var det ju våffeldagen och självklart ska det göras våfflor även om jag är i Frankrike! Åh så gott det var!!! Det var första gången jag gräddat dom alldeles själv och dom blev lyckade! Fast jag råkade köpa light grädde istället för vanlig vispgrädde så E var väl inte så glad när hon förstod att det inte skulle bli någon grädde till våfflorna eftersom den vägrade bli sådär härligt fluffig eller ens fluffig. Hon åt grädden som den var ändå!
Men innan våfflorna blev det soppa och smörgås.
Sen så gjorde jag och E (hon gjorde smeten) för lite smet så vi fick göra en sats till. Det var bara det att klockan tickade iväg och barnen skulle i säng...hmm...dålig planering?!
Min vm var borta på jobbresa över natten så jag hade barnen ändå till 19:30 när min vp kom hem...däckade nästan direkt när jag kom ner men hann skypa med mamma och pappa en stund!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0