Barnvakt under midsommar

Midsommar som var förra helgen blev inte riktigt som planerat..jag skulle ha firat (hjälpt till...) med barnens svenska sektion som finns på deras skola. Vi skulle dansat runt midsommarstången, ätit go svensk picknick i gräset, lekt lekar (som alla Au pairer skulle hålla i). Men vädret var bedrövligt. Regn, kallt och molnigt så det midsommarfirandet blev inställt.
Jag visste inte riktigt var jag skulle ta vägen för jag ville absolut fira midsommar. Och använda min "fina" egengjorda midsommarkrans. Tillslut åkte jag med min värdfamilj till en som heter Christine och var med firade med alla föräldrar och barn. Inte riktigt det jag tänkt mig...men det var roligt ändå! Den egentliga anledningen var att jag sen på kvällen skulle sitta barnvakt åt Christines tre barn och dom bor lite konstigt. Om jag inte kommit dit tidigare på dagen hade jag fått åka buss och sen så skulle dom hämta mig på en busshållplats någonstans. Så jag tänkte att det är väl bäst att vara där innan och slippa det.

I alla fall var det superlätt att vara barnvakt. Dom var jättegoa och supersnälla med mig. Dom var artiga och sa "tack" om man gjorde något åt dom, jag behövde bara hinta att det var dags att borsta tänderna och ta på sig pjyamas. Varför kan inte mina barn göra det??
Vi låg och myste i soffan och kollade på tre filmer tills föräldrarna kom hem vid kl 00 (det var inte meningen att dom skulle vara uppe så länge men jag hade fått berättat för mig att dom somnar oftast i soffan och att jag då skulle lägga dom i sängen). Två av dom somnade innan men sen vaknade den ena och var fortfarande vaken när föräldrarna var uppe. Men det gjorde inget fast jag kände mig som en dålig barnvakt....dom var väldigt nöjda ändå och jag fick 40 euro för den kvällen!!! Inte illa för 4 timmar!!
När jag var klar så blev jag hemkörd av Christines man och pratade/diskuterade på franska. Kände mig lite proffsig som höll en hel konversation på franska vid liv hela vägen hem!!

Men dagen efter, söndagen var jag helt slut i kroppen och låg kvar i sängen och läste och kollade film. Helt slut verkligen. Men det kan bero på att jag lekte ett antal omgångar Twister med alla barnen i huset på lördagen. Jag tror det var minst 12 barn?!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0