Hemskt dålig uppdatering..

Ja som rubriken säger så har jag verkligen varit dålig på att skriva här de senaste 2,5 veckorna. Det är inte med mening men först var det så att jag varken kunde lägga upp nägra inlägg eller bilder på 1,5 vecka. GAAH!!!! Vilket var sjukt irriterande. Jag har ingen aning varför heller?! Men nu tror jag det har löst sig. Hoppas jag. Sen har allt gått i ett här med barnen och samtidigt försöka få en välbehövlig sömn och vakna pigg och glad till en ny dag fast det nästan ständigt har varit grått, trist blandat regn/snö och kallt.
Men nu har jag tänkt köra igång igen!!!

Med mig är det bra just nu förurom att jag känner att jag har stor sömnbrist. Går väl och lägger mig lite för sent. Är inne på datorn och kollar på film etc. Men det är så skönt och mysigt efter en lång dag med barnen. Att få ha lite egen tid. Men jag ska nog ta och börja läsa böcker istäälet, t ex den jag fick i julkapp. Det låter som en bra idé att testa nu under resten av veckan.

Idag, onsdag har jag varit ledig! Oerhört skönt efter helgen och efter två heldagar med barnen nu i början av veckan. Imorse skulle jag ta jag ta mig till Linnea för vår tradtionella onsdagsfika. Jag hade därför ställt klockan på 8 för att kunna ta en lång lyxig frukost och sen åka runt 9. Jag hade sagt att jag inte skulle komma tidigare än 10 men var inte där förrän halv....
Först försov jag mig så fick rusa efter att ha druckit en kopp te till tåget. Det första missade jag på milisekunden och det andra var nästan 20 min försenat. För att ta mig till Linnea byter jag på La Defense till RER:n. Men några stationer innan Linneas station stannar tåget och står stilla där i drygt 10 min..SUCK! men sen började det rulla igen som tur var...
Vi fick en timmes mysig pratstund i alla fall innan hon skulle hämta sitt äldsta au pair barn i skolan. Då passade jag på att åka med och därefter få skjuts hem av min vm.
Väl hemma tog jag sen en rask promenad till Parly 2 för att köpa födelsedagspresent till H som fyller 6 imorgon. Det var inte lätt kan jag säga men tillslut hittade jag en grej som jag tror han kommer tycka om. Jag passade även på att köpa till E som fyller 10 dagar efter H.

Ja det här med att fylla år och visa för sina klasskamrater att man gör det också är större här än vad är hemma kan jag säga. När jag var liten hade man med sig ett glasspinnepaket och som man bjöd alla på. Här bakar man tårtor, kladdkakor och blandar saft för att ta med till skolan. Till BÅDE den svenska klassen och den franska. Det pågår tydligen en intern liten tävling mellan mammorna varje gång ens barn fyller år. Om vem som har finast bakverk etc. Stackarna! Vilken press!

Efter turen på Parly 2 gjorde jag det mysigt i min säng med serier och en god fruktsallad. Var riktigt sugen och mycket god var den. Varför gör jag inte det oftare?? MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0