Jobbig eftermiddag....

Nu är jag äntligen nere i mitt rum efter en jobbig eftermiddag/kväll. Ända sedan vi kom hem från skolan så har H bråkat, slagits, sätte sig på grannflickans hals så hon inte kunde andas etc. Han var odräglig helt enkelt. Han blev inskickad på sitt rum minst fyra gånger men han försatte hela tiden och trötsa mig. Det var riktigt jobbigt och jag var så arg på honom. Under tiden som det här pågick så ringer min vm och säger att jag ska göra i ordning en stor söndagsmiddag (?) för hon är försenad. Stress och ilska på en och samma gång, ingen bra kombination. Självklart sa jag ju till föräldrarna när dom kom hem. Dom var lika upprörda som jag så han åkte in på rummet med en gång och fick inte komma ut förrän vi nästan ätit klart.
Jag stannade där uppe ett tag för hjälpa till lite med att plocka bort disken och prata med min vm om morgondagen men det önskade jag att jag inte gjort för det var rena skrikhålan... Men när alla hade lugnat ner sig och klara att lägga sig och lyssna på en saga hamnade de plankade med tomma blickar framför tv med pappan, inte alls trötta... Vid 21:00 låg alla snällt i sina sängar!
Tvillingarnas pappa (samkör med dom) ringde sen och frågade om vi(jag) kan hämta alla barnen imorgon istället och ja det kan jag ju göra men innan dess ska jag storstäda barnens rum. Jag köra den stora bilen imorgon, lite nervös men har redan kört den en gång tidigare och det gick bra!!!
 
Nu ska släcka lampan och sova ut imorgon, börjar inte förrän 13!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0