"Röd bil"

Den veckan har jag försökt få in lite pedagogik när jag lekte med A eller om vi var på väg hem från dagis. Till exempel om hon vill ha sin napp så frågar jag "vilken färg är det här?" eller om vi läste en bok då frågade jag vad det är för djur etc. I början härmade hon bara, "vilken färg", "är det rosa" sen efter att läst en annan blogg började jag peka på något som hade en relaterande färg då fick jag ett "jaha" i stället. Det kändes som att hon började förstå det och ta till sig det.
I fredags sa hon helt plötsligt när vi är på väg till bilen efter att jag hämtat henne från dagis, så säger hon "röd bil" och pekade på en RÖD BIL. Jag blev helt paff och glad såklart Jag hade inte ens frågat vilken färg dom tidigare bilarna var för jag kände mig ganska krasslig så jag tänkte att vi hoppar det idag...Det tyckte tydligen inte hon?! Jag försökte med nästa bil som var blå men det var lite klurigare att gissa rätt. Det är så roligt att se dom utvecklas. Hon är ju bara 2 men hon är verkligen gedigen att lära sig nya saker och det är även H så jag ska nog ta in mer pedagogik när jag har dom på dagarna.
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad gulligt! L gissar fortfarande mycket, om jag har visat mycket blåa saker blir både brunt och grönt blått.....

Svar: ja visst är det! Det är så roligt och se! Ja men det är bra tror jag, fortsätt kämpa! snart kommer nog en snilleblixt och dom gissar rätt ;)
mariainfrance.blogg.se

2012-10-21 @ 18:33:12
URL: http://linneaifrankrike.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0