Barnvakt och kvällspanik

Ja jag lever! Det har inte hänt något med mig jag har bara haft rätt så mycket på gång så då har bloggen fått ta smällen..

Men jag tänkte jag skulle sammanfatta två dagar i detta inlägg och sen lördag och söndag i ett annat.

Torsdag: Riktigt regnoväder hade vi på morgonen så jag fick ta bussen med A till dagis som vanligtvis är en 20 minuters promenad. Passade på att köpa fisk till middag på marknaden och sen ta bussen hem fast det inte regnade men hela jag var dygnsur. Jag hade verkligen behövt ett par stövlar?! Det känns som att det kommer vara sånt väder hela hösten (vintern?) så då klarar nog inte mina gympaskor eller kängor det i längden. Någon som har några??
På kvällen så fick jag sitta barnvakt för föräldrarna skulle iväg på något. Jag fick duscha och natta barnen alldeles själv för första gången. Det gick rätt så bra förutom att när jag satte dom framför tv för att lugna ner sig några minuter för dom hade sån energi. På tv var det ju självklart favoritserien. Då fick jag motstånd när ja sa att det var dags att sova. Dom skulle ligga i sängen vid 20:30 men det gick ju inte...Dom var som ugglor vid tv. Jag fick köra med ett ultimatum "när den här avsnittet är slut så går ni och borstar tänderna och lägger er annars annars stänger jag av nu, okej?!" (det var fem minuter kvar av programmet) Efter lite mer motstånd och en koll att programmet verkligen var slut så fick jag dom att borsta tänderna och i säng vid halv 9. A somnade på en gång så trött som hon var men E och H hade det lite svårare. Jag fick hitta på en kort saga om en konstig gubbe som bodde i ett underligt hus i en trätoffla.Dom gillade den men det fungerade inte.. Fick tillslut ringa mamman så att dom fick säga godnatt sen somnade dom också. Jag satte mig lite vid tv tills pappan kom hem först vid halv 11. Efter det gick jag ner till mig och somnade bums.

Fredag: Första gången jag vaknade utvilad. Det var så skönt! Under förmiddagen tvättade jag och stor städade jag mitt rum (dammsugade, torkade, slängde papper, diskade, gjorde allmänt snyggt). Jag kände mig så duktig!! Jag skulle inte börja förrän 16:15 då jag skulle hämta A på dagis för H och E fick skjuts hem. Gissa vad jag gjorde då?? Skypade såklart med min syster, hennes pojkvän och pappa i en och halv timme. Så underbart!!
Eftermiddagen spenderade jag med barnen i trädgården med lite olika ritprojekt. På kvällen blev det lite fredagsmys med familjen. Det bjöds nämligen på TACOS!!! Åt tre stycken för det var så gudomligt gott!! E tyckte jag var konstig som åt så mycket och att det inte var bra.
Vid drygt halv 9 tog jag RER:n in till Paris för att möta upp Linnea i St Michel (ungdoms kvarteren tydligen) för en cprêps, te/kaffe och en välbehövlig pratstund. Jag tänkte jag skulle hinna med det sista tåget vid tolv så det blev inte så länge. Men när vi sagt hej då och jag är på väg mot spåret ser jag på en skärm att det inte går några tåg mer?? Aah...??? Så jag ringer Linnea igen men hon svarar inte, så jag bestämmer mig för att kolla om det går några "nosctilien" (nattbussar) men nej så jag ringer min vm i ren panik och väcker henne...Opps! Dom visste inte riktigt hur jag ska ta mig hem. Men det som stör mig är att dom blev så sura för att jag ringde, jag behövde ju faktiskt hjälp. Tänk om jag är i fara nästa gång?? Tillslut så fick jag tag i Linnea och fick sova hos henne. Supersnällt!! Men stackarn fick gå upp med mig 5 timmar senare för att släppa ut mig för jag skulle ta tåget vid 7 till Versailles och ha franska lektion kl 9.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0