Läkarbesök och barnvakt hela dagen nästan

Igår fick jag en tid hos doktorn kl 12 eftersom jag varit sjuk så ofta sen jag kom hit för 3 månader sen (på fredag). För att göra några tester trodde jag men tydligen gör inte husläkarna det hos sig utan man får en remiss som man tar till vilket närliggande laboratorium som helst och gör testerna där. Men i alla fall så blev det lite omplanering i schemat. Eftersom jag och A äter lunch i vanliga fall runt halv 1 så fick hon stanna hemma med städerskan så att hon fick ge A mat och jag sprang över gatan för mitt läkarbesök. Därefter springa tillbaka för att städerskan behövde gå innan 1 och lägga A för siesta.
I morse på min lediga dag då jag brukar ta sovmorgon (bara för att jag kan) fick jag gå upp i vanlig tid och ta mig till det där laboratoriet och få testerna gjorda (ska tillbaks imorgon förmiddag för resultatet). Anledningen till att jag gick upp så tidigt var för att jag skulle vara hos Linnea i Le Vesinet vid halv 10. Vilket jag hann i tid till!!! (jag har blivit bättre på att passa tider sen jag kom hit, bra jobbat!) Lite förmiddagsfika blev det med Linnea och hennes yngsta au pair barn. Fast lite svårt var det att ha ett normalt samtal när en 3-åring vill att vi ska vara med och leka, visa plåster etc. Men några fick vi!
Precis innan jag kom till Linnea ringde min vm och frågade om jag kunde sitta barnvakt i kväll. Visst kunde jag det. Säga nej kan jag ju inte direkt, det är ju mitt jobb även om det var kort varsel. Dock igår frågade min vm om jag kunde sitta barnvakt någon/ra timmar på eftermiddagen för hon skulle förnya sitt franska körkort. Så jag har jobbat nästan hela dagen ändå. Nu ligger jag här och väntar på att föräldrarna ska komma hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0