Snö och julgran

Gårdagen var också en bra dag för mig men dock inte för stackars A som ännu en gång åkt på någon baselusk och hade hög feber ibland och ville inte äta någonting..inte ens yoghurt med socker som hon älskar. Stackarn! Hon ville mest bara mysa och kolla på tv så vi gjorde det en stund innan vi skulle hämta E och H.
Jag är lite smått förkyld nu, snorig näsa och torr/slemhosta (håller mig vaken om natten tyvärr..) så jag går bara och väntar tills jag får det där men vill inte alls ha det. Det räcker nu med dunderförkylningar, influensa etc.
När vi kom hem och E gjort sina läxor busade vi lite och lekte "blindtåget". Tydligen var det jätteroligt när jag sa "AAJJ", "AAHH" hela tiden när jag gick in i saker eller att det kändes läskigt när man kom in i ett mörkt rum plötsligt?! Så idag har jag lite små blåmärken här och var.
Igår var det ju torsdag vilket i vanliga fall innebär franska kurs kl. 19 för min del men klockan gick och ingen ringde för att säga att de var försenade eller att jag skulle förbereda middagen tills dom kom hem. Så när klockan passerade 19 tänkte jag att det blir väl ingen franska för mig idag...19:10 kom min vm hem med en julgran (det förklarar saken...) och ursäktade sig väldigt vilket gjorde att jag fick ta bilen och bege mig till skolan en halvtimme sen. När jag kom dit ursäktade jag mig med ett "pardon monsieur" och han viftade bara in mig och så jag satte mig mig ner på en stol. Så det var inte så farligt tydligen!
När jag kom hem så hade det julpyntats i hela lägenheten och julgranen var uppsatt. Så mysigt! En kungsgran som familjen köpt, luktar ju så underbart gott!! Det känns dock lite konstigt att granen redan är uppe men Grand-pere och hans sambo ska komma idag och stanna hela helgen för att fira jul lite tidigare med familjen. Här i Frankrike sätter man in granen tidigare än vad man gör i Sverige men sen tar man ut den tidigare också. Egentligen brukar man sätta in den efter den här helgen och ta ut den på nyårsafton.
Under natten har det även snöat i Frankrike!!! Jippi!!! Fast nu är det mest slask men nu känns det inte lika konstigt att det är julafton om ungefär 2 veckor. Tiden går alldeles för fort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0