Mera bonbon

Om A behövde byta blöja på dagarna så skulle jag sätta henne på pottan och även före och efter siesta. Vilket jag gjort oftast om tiden räckt till. Detta värkar ha lönat sig för i måndags eftermiddag när jag och hon väntade på att H och E skulle komma hem så ville hon byta blöja. Jag satte henne på pottan och satte mig på toaletten (locket nerfällt). Lite småtrött var jag och tänkte att jaja det kommer inte hända något den här gången heller, snart kommer hon resa på sig och säga "ja e klar". Helt plötsligt händer...hon kissade på pottan!!!! Jag var paff men hade ett stort leende på läpparna och fick fram " vilken stor och duktig tjej du är A" men hon var som att det är väl självklart att jag kan det-ansiktet. Så jag lovade henne en Carambar (godis) för att hon kissat på pottan. Det var bara det att efter den godisen ville hon ju ha mer. "Mera bonbon" sa hon hela tiden men jag förklarade att det var bara för att hon kissat på pottan vilket hon accepterade tillslut.
Men sen dess har hon inte (tror jag) gjort det så ofta, kanske en eller två. Men det går framåt!!! Så kanske jag slipper byta blöja så ofta för hon ofta tar av sig den själv fast den inte är vått. Önsketänkande bara.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0