Lucia

Den här veckan har jag sett tre luciatåg. Det är inte ofta man får det men så himla mysigt. Och julfika har jag fått alla tre gångerna. Julstämning för fulla muggar!
Idag har jag fått se två. Imorse hade H sitt allra första luciatåg. Urgulligt var det med lite småmissar när dom sjöng men det gjorde det bara gulligare.Det var ett barn som mitt i luciasjungandet gick fram till sin mamma och sa "mamma, jag glömde mitt ljus" och sprang sedan iväg till klassrummet med mamman efter och kom tillbaka stolt med sitt ljus och ställde sig igen på sin plats. Ett annat barn sa att "jag måste bajsa"! Jag började tänka på hur det var själv när man hade luciatåg som liten. Minnen!
Nu ikväll var det julfest på barnens skola där det bjöds på ännu ett luciatåg fast med dom större barnen, skinksmörgås (årets första julskinka, så gott!) och julmust, pepparkakor, tomtebesök och dans runt granen såklart. Det var längesen jag gjorde det kan jag säga, dansa runt granen alltså. Jag hade nästan glömt bort alla sånger och rörelser så jag kollade på dom andra en del och härmade dom emellanåt.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0