Dåligt samvete

Ja jag har dåligt samvete just nu för imorgon kväll skulle jag egentligen suttit barnvakt om jag inte sagt att jag var upptagen (ska på avskedsmiddag av en annan au pair som åker hem till jul). Så då frågade hon grannflickan om hon kunde men hon var upptagen. Men istället gav hon min vm några nummer till hennes kompisar som kanske kunde vara lediga. Det känns inte riktigt bra att någon annan sitter barnvakt när det är mitt jobb så jag erbjöd mig i alla fall att sitta barnvakt och sa att jag sagt att jag inte kommer. Men hon tyckte att jag skulle få gå på min middag ändå så hon har försökt få tag på någon av tjejerna under veckan och fick napp nu ikväll. Det känns inte bra alls....Jag kommer ha jättesvårt att gå på middagen med vetskapen om att någon annan är hemma och vaktar mina värdbarn. Så ska jag försöka ha kul..nej inget vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0