Update

Jag vet att jag varit lite borta från bloggen den senaste tiden men det har varit mycket jobb och när jag inte jobbat så har jag hellre varit lat och slappat. Men sen jag sist skrev så har vi varit lediga i måndags (annandag pingst innebär "jour ferie" =röddag) så en extra helgdag är härligt men den förvirrar resten av veckan då jag hela tiden den här veckan trott att var tisdag om det var obsdag osv.
Vi här i Frankrike har dessutom haft regn, regn och åter regn medan ni där hemma haft över 20 grader och sol. Jag trodde jag skulle få det fina vädret eftersom det är längre söderut men icke. Det som är bra dock är att allt är grönt och blommar, så jag njuter av det men pollen finns i luften = vakna med igen svullna ögon. Jag har i alla fall inte varit sjuk på lite mer än 3 månader! Stort plus!
Sen har jag och Josefin haft en eurovisionkväll med övernattning (som alla redan vet vann ju Danmark, grattis till dom även om dom härmat Sveriges bidrag med Loreen från förra året jättemycket..). Sen har jag spenderat en välbehövlig mysig långlunch med Linnea och Ida uppe i Montmatre, lite kikande på välbehövlig ny väska i Porte cligncourt (stavning?) för 20 euro. Jag behöver verkligen en då min enda väska gick sönder igår. Vi hann även med att kika i affärer på La Defense (just nu är det köpstopp för min del även om jag köpte mig lite nödvändiga saker i onsdags men annars nej, ska vänta tills min nästa lön så väskan får vänta).
Det som inte är lika positivt är mitt förbannade avlopp som fortfarande inte är fixat...i veckan ringdes en rörmokare hit i alla fall och jag fick reda på att det är fel på pumpen och inte rören. Så det kan inte vara mitt fel!!!! Nu får vi väl se hur det går med det, jag antar att dom ska köpa en ny för laga den går inte. Det är bara det att en ny kostar runt 500 euro.

Sen har jag även passerat "två-månader-kvar"- strecket. Det är lite svårt att förstå att det är mindre än två månader kvar tills mamma och pappa kommer och hämta mig och vi åker till Normandie en vecka för sol och bad (har jag berättat det?) precis innan jag fyller år den 28 juli. Jag längtar tills jag får komma hem igen! Träffa familjen, vänner och släkt som man inte sett på månader. Jag känner mig rätt så färdig med aupair-livet just nu efter det året jag haft. Jag kommer sakna barnen allra mest då dom är helt underbart goa och verkligen kommit mig nära. A är som en igel på mig nu till exempel och igår fick jag inte ens gå på min franska kurs utan att hon skulle följa med och stortjöt när hon inte fick det. H vill leka med mig hela tiden och vi har lite mysiga pratstunder när det är bara han, jag och A. Samma gäller E även om hon kommit in lite i tonåren och säger emot och gruffar om man säger till henne att göra något.

Idag är det fredag och snart redan helg igen. Dessutom är jag ledig fram till 16 och trodde jag skulle få sovmorgon. Byggarna som ska bygga familjens vind till en till våning började redan vid 7 med att väsnas som bara den. Jag försökte verkligen koppla bort det och försätta sova, det gick inte så bra. Men låg ändå kvar i sängen till kvart över 9.
Det har regnat hela morgonen så jag håller mig inne idag även om jag behöver handla lite. Kanske tar mig ut ändå får se hur vädret är.

Ha en bra fredag alla!

Linnéa i Montmatre på våran långlunch med sina "Moules et frites".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0