Stinkande avlopp

Jag tror det var andra eller tredje dagen som Emma var här så drar jag undan duschdraperiet av en slump på morgonen och ser att hela duschbrunnen är full av (avlopps)vatten med lite smått äckliga avloppsrester i. Typiskt!
Jag kan nästan ingenting om avlopp så det fick bli ett samtal hem och höra med pappa hur jag skulle göra. Efter intensivt pumpande med "sugproppen", upplockning av hår och mer vatten kommer upp än ner (?), avloppsrester och en stinkande lukt senare ringer jag min vm för att höra om dom kan ringa efter en rörmokare. Men nej jag skulle testa en massa saker först. Putta ner ändan av en stålgalge, ta ut allt äckligt avloppsvatten så att jag kunde hälla i propplösande medel (3 ggr..), pumpa mera med "sugproppen"...Inget fungerande alls.
Nu hade vi ingen "egen" dusch eller handfat att tvätta händerna i eller en vask att diska i. Det är nämligen så att alla dom tre är sammanlänkande. Men inte toaletten (puuh...)
När lovet var över och familj var hemma så försökte vp att fixa det, lägga i ett starkare propplöande medel etc men nu nästan två vckor senare är det fortfarande stopp i avloppet och mina vfv vägrar att ringa efter en rörmokare. Det ska testa en sk bomb först.... jag måste ha dörren stängd och mitt lilla fönster öppet hela tiden för det är en sådan vidrig stank. Jag går bara in där för använda toaletten, sminka mig eller hämta allergitabletter. Ni kanske undrar var jag tvättar mig, borstar tänder, diskar och duschar någonstans? Eftersom tvättstugan finns på andra sidan av min dörr och där finns ett handfat så har det blivit ett temporärt "tvätta-händerna-diska-borsta-tänderna -handafat" och duschar får jag göra där uppe i lägenheten men BARA under dagen (föräldrarna duschar på morgonen och barnen på kvällen). Jag känner mig lite i vägen och det känns inte alls kul.
Jag hoppas verkligen att dom kan fixa det på lördag förmiddag som dom lovat så att jag sen på kvällen kan ha lite Eurovision-tacos-mys med Josefin utan någon stinlkande lukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0