Trip till Sverige

Ja då menar jag inte mig än...Men idag om 14 dagar åker jag härifrån på en veckas semester med MIN familj!! Jippi!
Det var faktiskt min vm och den äldsta dottern som åkte till Sverige på en lång weekend förra helgen och lämnade en hysteriskt ledsen H hemma som inte fick följa med...tyckte synd om honom! Han hamnar nästan alltid i kläm stackarn! Så det var inte särskilt skoj (i början i alla fall) på torsdagskvällen när jag skulle sitta barnvakt medan min vp skjutsade dom till flygplatsen. Men när lite choklad togs fram och en film sattes på myste jag riktigt ordentligt med dom så att det glömdes ett tag i alla fall.
Sen på kvällen var jag helt slut efter allt tröstande och somnade bums när jag la huvudet på kudden.

På fredagen var det bara att maka sig upp och köra H till skolan och A till dagis. Därefter körde jag tillbaka till skolan ungefär fast till Josefin och var där tills barnen skulle hämtas igen. Vi chillade mest eftersom vi båda var trötta efter veckan. Men det var alldeles underbart mysigt!
På fredagskvällen kändes det rätt bra att det bara var 4 istället för 6 vid matbordet. Nu menar jag att det var rätt lugnt och inte lika mycket kaos som det oftast kan vara när barnen vägrar äta maten.
Även en hel del intressanta diskussioner på franska blev det också.
Senare på kvällen (natten?) kom Linnea och vi experimenterade fram lite goda fredagsdrinkar och satt och pratade länge, Vi är inga bartendrar men dom blev väldigt goda faktiskt! Eftersom hon kom så sent och vi skulle kunna prata länge så sov hon här.

Helgen berättar jag om i nästa inlägg!!! Hehe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0