Fyra barn och en au pair

Igår började jag jobba på riktigt. Men barnen har fortfarande lov (tills på måndag) så det var en lugn förmiddag men efter lunch åkte jag med A, H, E och grannflickan till Ludimax för att ha en riktig rolig eftermiddag. Det blev det och jag fick vara med och leka en stund i den stora klätterställningen med olika hinder, ruschkannor etc jag också (kände av träningsvärk sen...). Dom gjorde av med mycket energi för dom kom ofta och sa att dom var hungriga och svettiga. Tur då att jag tänkte på det innan vi åkte så jag hade bunkrat upp hela skötväskan med en stor flaska vatten, clementiner, bananer, litchi, kompotter och kakor. Om man är där i FYRA timmar (E ville vara där tills det stängde och det gjorde inte mig något och dessutom var det fredag) och leker nästan konstant så behöver man fylla på. Det blev även en liten godispåse och en glass också, bara för att det var fredag. Att det var fredag och kanske sista dagen som folk kan göra saker innan skolan börjar igen märktes. Det var smockfullt med folk. Extra bord och stolar fick ställas fram. Det hördes även att det för mycket folk..ingen bra ljudisolering. Vilket bidrog till en rejäl huvudvärk när vi kom hem och under natten så jag kunde inte sova förrän halv 3.
 
På tal om att sova så var hela huset tyst fram till klockan 11 idag. Det var tydligen fler än jag som var slut efter gårdagen. Men då hördes det att alla vaknat.  Det var som om stora elefanter gick runt (Hanna och Rasmus känner ni vid detta?? haha!) där uppe. Så då fick jag maka mig upp och göra lyxfrukost à la Maria.
Jag vaknade vid strax före 9 och tyckte det jättekonstigt tyst men samtidigt skönt för då kunde jag somna om och sova ut ordentligt.
Sen dess har jag haft filmmys i sängen och bara tagit det lugnt. Eller ja jag fick mig en promenad till banken och till affären. Mitt kylskåp var übertomt, fanns bara juice, färskost, drottningsylt och mjölk till min frukost imorse.
 
Imorgon blir det att åka skridskor inuti Grand Palais med min vf på förmiddagen. Det kommer bli en "once-in-a-lifetime"- tillfälle. Riktigt häftigt kommer det bli!
 
 
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0