Back to "real life"

I torsdagseftermiddag landade jag i ett ganska ruggigt men hyfsat varmt Paris efter att ha sagt hej då ännu en gång till min underbara familj. Det var nästan plågsamt....Många tårar och några jobbiga första 28 h var det. Usch! Men jag ser dom ju snart igen, får längta och räkna dagarna tills dess jag ser dom igen!

På flygplatsen blev jag hämtad av min vf, väldigt snällt! Under bilturen hem fick jag höra om deras lov och att barnen saknat mig, framförallt A som frågat ofta efter mig...Naw!
Väl hemma hann jag precis komma ner till mitt rum innan jag hade hela rummet fullt av barn. Hoppandes på sängen, tände ljus, tittade på min tv etc. Väldigt roligt! Men jag tror att det allra mest var nyfikna på vad de skulle få i julklapp. "Glömde" ju lämna dessa innan jag åkte till Sverige. Men jag sa att de fick vänta till igår till aperitifen. Mycket nöjda blev dom i alla fall kan jag säga. GLAD! A gav jag ett färgglatt halsband och armband (hon älskar det, går runt med min vm smycken ofta), H fick ett pussel som heter PLUS+ som är små plus som man kan göra bilar av t.ex och till E gav jag ett "göra-ett-eget-armband" -set med pärlor och allt. De fick även en gemensam julklapp, ett pyssel-set med glasfärg.

Men ja på torsdagskvällen var det inga lata timmar innan det var tillbaks till jobbet. Fick en hel lång lista över vad jag skulle gå och handla över gatan. Tungt var det att släppa på...Puuhh!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Gud vilka bra julklappar. Jag gav bara skitgrejer, haha! Världens sämsta au pair over here....

Svar: Men mina första presenter blev inte så lyckade så kände att jag behövde ta igen det ;) det tror jag inte alls;) det är du ju inte..
mariainfrance.blogg.se

2013-01-05 @ 23:05:31
URL: http://linneaifrankrike.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0