Frisk som en nötkärna, eller?

Jag är inte helt och hållet frisk, är förkyld och extremt trött men vem är inte det såhär års? Nästan alla skulle jag tro..Men nu är den sjukt jobbiga magsjukepärsen borta i alla fall (puuh!) och håller långsamt på att kunna äta normalt igen. Jag tar små portioner men ofta så att den vänjer sig. Maten stannar i magen, kommer inte upp efter några timmar vilket är skönt. Fem dagar låg jag i min säng riktigt magsjuk och kunde knappt röra på mig...
Jobbade i måndags även om jag inte kände mig okej men jag städade inte som jag brukar göra på måndagar. Det var en riktigt tuff dag kan jag säga. Men jag försökte ändå vara glad och ha ett leende på läpparna fast det inte kändes bra för det var E's 9-årsdag. När föräldrarna kom hem gick jag ner till mig för att vila men då fick jag lite besök av H som tyckte det var mycket roligare att vara med mig (han ville inte gå upp fast jag sa snällt..) så han fick spela på min mobil medan jag låg och halvsov vid sidan av. Sen på kvällen var det ju födelsedagsmiddag med drink och snacks före och chokladtårta till efterrätt. När jag kom ner till mig var jag totalt slut....Jag kunde knappt hålla ögonen öppna när jag skypade med min familj där hemma. Så redan vid 21:30 släcktes lampan och jag somnade nästan bums. Jag sov så gott. Så underbart att sova.
 
Igår tisdag hade jag ju A hela dagen och trodde att jag skulle däcka ihop men hittade lite reserv kraft och fick lite extra kraft när A var så pass glad att busa och vara i mitt sällskap. Det gick bättre än vad jag trodde men hade önskat att jag kunnat vila när A sov siesta....Eftersom hon bara ska sova en timme nu för hon kan inte somna om kvällarna. Tiden bara sprang i väg så ingen vila för mig...Skulle tvätta, vika tvätt, göra i ordning i köket, städa lite i barnens rum etc. Precis innan jag skulle väcka A såg jag att himlen började spricka upp och solen kom fram, jippi! Jag bestämde att vi skulle åka lite tidigare till skolan (fick en bra parkering också!) och gå till en närliggande park istället för att vara inne och sen kanske skynda sig iväg och precis komma i tid. Dessutom behöver hon komma ut mer tycker min vm. Det uppskattades verkligen. Hon gungade, åkte ruschkanna, gungade (hoppandes?!) gungbräda med mig, skrattade, åt mellanmål ute i den underbara vårsolen. Detta ska vi nog göra varje tisdag om det är fint väder förstårs.
 
Förresten det här med vädret här i Frankrike. Vädergubbarna kan nog inte bestäma sig om det ska fortsätta att vara vinter eller om det det är dags för vår?! Igår regnade det på morgonen/förmiddagen, sen var det muligt fram tills på eftermiddagen då vårsolen kom fram. Vid drygt halv 6-tiden började det plötsligt snöa jättestora flingor. I lördags var det ju regn, sol och hagelstorm om vartannat.
 
 
 
  
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha, franskt väder. Tacka vet jag Sverige där man vet att det kommer vara kallt och jävligt oktober - april. Inga överraskningar.

2013-02-06 @ 19:24:57
URL: http://linneaifrankrike.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0