Utslängd!

Det här inlägget skulle publicerats igår men det blev något knas:(

Ja jag blev utslängd...tillfälligt från mitt rum nu över påskhelgen alltså....därför att familjen skulle ha en annan 5 barnsfamilj på besök. Så då fick jag bo hos grannarna, som inte var hemma (förrän igår när de egentligen skulle kommit idag?!) Jaja iallafall kändes hela situationen konstig och även om jag inte var utslängd på riktigt så kändes det verkligen så... Som kommpissation (stavning?) för att jag lånat ut mitt rum så fick jag ett stort påskägg med svenskt godis och en bok. Tacksam var jag men hmm....
Jag sa att jag kände mig skeptisk, lagom smått irriterad och att det kändes konstigt. Var skulle jag laga och äta min mat till exempel, några dagar innan.....fick inget gillande respons tillbaks.. Har ätit däruppe både frukost, lunch och middag. Det var väl inte så fel men jag kände mig nästan utslängd på gatan eller snarare som en inkräktare hos grannarna.
Som tur var så fick jag snällt sova hos Linnea en natt. Så skönt!! Det var kanske därför vi råkade sova bort hela dagen?! hehe!
Jag lånade ett av de 7 barnens rum hos grannarna som hade en högljudd tickande klocka precis ovanför huvudet som varje heltimme gav ifrån sig ett skrikande fågelljud. Jag blev fullständigt galen på den!!! Batterierna gick inte att ta ut heller...Så klockan sex-sju på morgon åkte den ut först på en plats och sen till köket. Klarar inte av tickande klockor! Har väl fått det av mamma...

Nu har jag fått tillbaka mitt rum igen men det känns alldeles för stort?! Det kan bero på att när gästerna åkte så puttade de in halva min säng (kan göra den till en 140 säng istället för 70) som tar rätt så mycket plats egentligen. Det är bara det att den är praktisk. När nån sover över så slipper man bära in fältsängen, ha som bord, breda ut sig....
Den kanske blir så stor igen får se dock är det lyx att sova på dubbla madrasser nu!



Kommentarer
Postat av: Erika

Jag måste säga att jag verkligen inte tycker att det där inte är ok.... Hon drar faktiskt på din lön för den där studion.... Inte okej enligt mig:/

Svar: nej det var inte alls okej:( Hände det dig någon gång?
mariainfrance.blogg.se

2013-04-04 @ 22:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0