Gårdagen

Jag var sjukt trött igår så det blev inget bloggande...Jag hade en date med sängen redan vid 22.

Igår skulle jag inte börja förrän 13 så jag tog lite sovmorgon innan jag skulle iväg och träffa den här goa tjejen, Felicia som också bor här i Versailles vid 11:30. Vi satte oss ner på mysigt fik och tog en mumsig "pain au chocolat". Dom är så GODA!!!
 
Jag skulle ju vara hemma vid ett för att storstäda barnens rum (damma ALLA leksaker, dammsuga, torka golvet, bädda med nya lakan). Jag hade två timmar på mig men i slutet blev det ändå super stressigt. Jag sprang fram och tillbaka tillslut för att jag skulle hinna med allt. Dammningen tog längre tid än jag trodde (1timma och 20min).. Snyggt och rent blev det i alla fall! Jag skulle hämta A vid halv fyra och innan skulle jag förbereda "goûter" (mellanmål), sätta in hennes bilstol och köra ut den stora bilen från gården (inte det lättaste). Såklart blev jag ju lite "sen". Dessvärre började det ösregna precis när jag packat ner allt och var på väg mot bilen. Inte hann jag med att byta jacka eller skor för då skulle jag bli ännu mer "sen" men på dagis sa dom att det inte gjorde något när jag bad om ursäkt. Hon skulle egentligen hämtas vid 16:15 men eftersom jag skulle hämta H, E och tvillingarna just då så fick jag fick hämta henne tidigare.
Därefter blev det snabbt iväg till skolan. Jag hade tur för jag slapp gå ner i spöregnet och hämta dom som jag brukar göra men eftersom tvillingarna som skulle med så hämtar dom ut alla. Så jag ställde mig på trottoaren vid grinden och väntade. Det var ett stort kaos!! Alla ville komma undan regnet snabbt så det tutades en massa och bildades köer.

Alla utom jag somnade i bilen på hemvägen så jag fick väcka alla när vi var hemma. När vi väl var hemma var det något som hände och alla tre barnen blev som durasell kaniner och sprang runt och lekte. En ända röra blev det men det gjorde inget även om jag precis städat och skulle få göra det igen så har de ju roligt!! Det blev mycket skratt och jag kände att jag börjar bonda mer med dom nu.

Sen på kvällen blev det en liten extra speciell "apéritif" (fredagsdrink) med champagne med värdfamiljen för min värdpappa fyllde år! Därefter bjöds det på trerättersmiddag som serverades med gott vin. Den bestod av skaldjur (räkor, havskräftor, bläckfisk och sniglar som jag inte kunde äta..åt en god chèvre och tomat sallad), oxfilé med vitlökssmör och till det blev det ugnbakade potatisar och rödbetor och sallad. Till efterrätt en stor macarone bakelse med grädde och hallon. Kunde inte äta den heller så fick en god kladdig choklad tårta i stället som mamman tillagat på morgon till frukost. Dom hade glömt av att jag var allergisk men gjorde ju inget det var ju pappans födelsedag så då ska han ju ha det som han vill ha det! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0