Deppig dag som slutade i ett leende

Nja idag började dagen inte särskilt bra... Jag satte mig rakt upp i sängen i morse vid halv 10 för att de började borra i huset intill och det kändes som att det var jordbävning eller något. Det var inte kul för jag kunde inte sova förrän tre-halv fyra i natt fast jag gjort mig redo för sängen och lagt mig vid 22. Men sen när jag satte ner fötterna på golvet så rann tårarna bara. Det fortsatte lite av och an i två hela timmar! Jag kände sån saknad efter familjen! Jag behövde verkligen en stor mysig kram av dom. Som tur är så finns pappa alltid via mail och kunde trösta mig. Jag ska inte ge upp än! Nu går jag i genom en tuff svacka bara i samband med att jag varit/är(?) sjuk. Den kommer jag komma ur! Det var som en vän till min familj sa: "Prövningar är till för att övervinnas".

Eftersom jag bara kan äta bananer och ris så fick det bli den enda banan jag hade kvar i kylskåpet och lite grönt te med honung till frukost. Sen gick jag upp till lägenheten för att vi skulle åka iväg till universitetet här i Versailles. Jag skulle skriva ett franskt prov som skulle avgöra vilken nivå jag skulle gå på den franska kursen jag ska gå här i ett år. Men min vm skulle göra några ärenden innan så jag tog mitt pick och pack och gick och handlade lite till mitt snustomma kylskåp. På order från mamma så letade jag efter kycklingsoppa, som jag hittade! (den fick bli min lunch sen) Det fick även bli många bananer, ris, små söta franska jordgubbar, liknande Philadelphia ost, vanilj yoghurt och annat smått och gått.
Min vm kom inte hem förrän klockan 16 så då vilade jag upp mig för jag kände mig inte så bra. Men sen tog det ytterligare mer tid innan vi kom iväg för min vm skulle ha med sig en miljon grejer som hon glömde uppe i lägenheten. Hon fick springa några vänder medan jag satt i bilen med barnen som var riktigt busiga och kaksugna. Väl på universitetet kunde jag inte göra provet förrän halv 19(1,45 h tills dess) för läraren delade ut proven så då kunde min vm göra lite mer ärenden under tiden.

Själva provet gick väl sådär..jag har tappat en massa franska under sommaren men läraren tyckte jag pratade mycket bra och han märkte att jag förstod allt han sa så då fick jag börja på en högre nivå. Så jag ska läsa 2 timmar 2 dar i veckan. På mardi (tisdag) mellan 19-21 och på samedi (lördag) mellan 9-11.

När jag kom hem hade min värdfamilj ett möte med en snickare, för de ska bygga om så jag fick "passa" barnen fast jag var ledig men det gjorde inget. Vi busade i föräldrarnas sovrum medan Pippi visades på tv.

Kvällen avslutades mycket bättre än dagen började. Skypade med min familj hemma i Sverige. Lycka!! Hemlängtan mildrades lite och det blev några skratt även fast jag är halv dålig. Nu hoppas jag att jag sover bättre i natt för imorgon är det nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0