Positiv kritik

Nu ikväll kände jag mig riktigt duktig så jag gjorde en inköpslista och lite annat tills imorgon och gissa om det var populärt för jag fick positiv kritik för en gång skull..."Du är så duktig Maria! Som kommer ihåg allt(?), du är verkligen det. Vi är så glada för att ha dig som vår au pair". Dom orden behövdes verkligen och gjorde mig SÅ glad!!!Dom kommer ge mig en bust att orka med veckan/orna. Med vetskapen om att det jag gör underlättar för familjen. Det jag gör betyder något!!
Igår kväll så skypade jag med familjen och det gjorde att jag fick sån hemlängtan. Jag trivs verkligen i familjen och jag är glad att jag fick just den här! Men när man är ensam på dagarna eller på kvällen så är man ju själv med sina tankar och då går tankarna till familjen oftast. Speciellt igår och under förra veckan då mamma och pappa var på Cypern en vecka och gottade sig i värmen. Dom kom hem i fredags natt. Jag hade inte "sett" dom på  lite mer än en vecka. Min lillasyster som var ensam hemma med vår katt och kände sig så ensam. Jag hade kunnat varit där och myst extra mycket med henne i soffan osv. Det fick istället bli några extra skype-kvällar!  
Även om jag kan gå upp till familjen här om jag känner mig ensam så känns det som att jag stör deras familjetid och att jag fortfarande jobbar. Så jag håller mig här nere... 
 
Nu ska jag somna gott med dom positiva orden cirkulerande i huvudet mitt!!  
 
  

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag känner precis samma sak med hemlängtan!

Svar: usch ja... jag tycker vi får hitta på något som gör att vi inte känner så eller mindre i alla fall :/ men vad vet jag inte...?!
mariainfrance.blogg.se

2012-10-02 @ 07:38:02
URL: http://linneaifrankrike.blogg.se
Postat av: Elisabeth/Arne

Vad glada vi blev men det här vet ju vi.Det är alltid bra att höra att det du gör är uppskattat. Speciellt efter allt som du har varit med om.Du får se det som en inkörningsperiod. Som alla andra jobb, man kan inte kunna allt från början. KRAM!

2012-10-02 @ 18:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0