Dåligt samvete

Ledig som jag var i fredags tog jag mig en liten välbehövlig sovmorgon efter denna veckas intensiva dagar och gjorde min franska läxa som var till i lördagen. När jag vaknade kände jag mig ännu sämre än dagen innan, hes etc. och la mig dessutom med rejäl migrän kvällen innan...Jag hade tänkt ha en vilo dag med en massa filmer och serier men förra helgen spontan bokade jag en tid för ögonbrynsplockning inne på Sephora på ett märke som heter "Benefit" (har aldrig hört talas om det? Tydligen känt?) som hade en eyebrow bar. Varför inte, tänkte jag?! Jag har aldrig testat förut. Jag hade tid kl.15 så jag åkte in och var där 10 min innan för säkerhetsskull om jag gick vilse på Forum les Halles (köpcentrum). Inne på Sephora gick jag runt lite för hon hade en kund fortfarande. När klockan var några minuter i 15 så gick jag fram och sa att jag hade tid kl 15 i fall hon trodde jag inte skulle komma. "Okej, jag är alldeles strax klar" sa hon på franska med ett brett leende och fortsatte. Sen 5 min senare kommer hon fram till mig och säger att hon kommer vara 10 min försenad (!). Men när det gäller klockan och fransmän så är det ju nästan alltid det dubbla eller trippla....Men sen 25 min senare fick jag äntligen sätta mig.
Jag kom dit helt osminkad men när brynen var fixade satte hon igång och sminka mig med några jättebra produkter från Benefit så jag gick därifrån sminkad, några nya produkter och helnöjd. VArför har inte gjort det här innan?! Slipper ju hålla på själv! Synd bara att jag inte skulle ut på kvällen bara....När jag skulle åka hem gick jag vilse i alla fall därinne och missade mitt (tänkta) tåg. Nästa som jag åkte med stod stilla i 20 min (?). Sen när jag kommer hem och går upp för att säga hej så ser jag hur min vm är alldeles slut. Hon hade tydligen behövt ha mig däruppe vid halv 6-tiden för att det hade varit en helt kaosartad dag. Hon var egentligen ledig men fick jobba hemifrån ändå och samtidigt ha hand om barnen etc. Jag fick jättedåligt samvete fast jag var ledig..ja usch! Det var ingen rolig känsla.
Jag stannade däruppe och hade fredagsmys med min vf sen. Liten drink (vin för min del) och snacks först och sen en god kyckling med ugnsbakade potatis och sallad till. Efter middagen satt vi där och pratade en lång stund. För att göra så att jag fick lite mindre dåligt samvete dukade jag av bordet och gjorde snyggt i köket åt dom. Det var väldigt uppskattat! 
Så somnade gott i åskvädret!            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0