Äntligen....

Äntligen har jag fått mitt sim-kort att fungera!!! MEN (det finns alltid ett men när det gäller  mitt sim-kort känner jag...) nu går det inte att ringa till Sverige eller min Iphone med svenskt nummer???? Det går bara att ringa till franska nummer??! Jag har aldrig hört att en mobil inte ska kunna ringa till utlandet? Jag kommer inte ens fram till första signalen. Jag tror jag snart sliter ut mitt hår från huvudet!!! Kan det inte bara fungera snart?? Det stod när jag och vp läste på vad som ingick  att jag skulle kunna ringa till en fasttelefon i Sverige gratis. Så ska be min vp om hjälp i kväll.
Ännu ett ÄNTLIGEN är att jag var ute på en spring/jogging/snabb powerwalk runda runt den stora kanalen i slottsparken i lite blås regn, vind och rusk i 1timme och 30 minuter idag. Det var riktigt härligt  Det känns lite i musklerna nu men inte så farligt. Jag kommer nog ha mer träningsvärk imorgon! Det är egentligen inte så konstigt...jag går ju mer än 1km varje dag typ. Till/från dagis, till/från parken, till/från marknaden och till andra ärenden.
Sen dess har jag duschat, pysslat om mig lite, ätit och myst (=snyftat) med "A walk to remember". Jag ska strax gå rakt över gatan för handla lite men drar mig från att göra det för det är såna mörka moln och ruskigt ute. Det gör det inte bättre att jag känner mig småfrusen heller. Men snart så!...
Min plan idag var att jag egentligen skulle gått upp i tid för en springrunda, duscha och sen åkt in till Paris för att se Louvren och spendera dagen därínne men när jag vaknade kl 8 och hörde alla i huset göra sig i ordning för skolan ville jag inte lämna min varma säng så jag låg och snoozade till halv 11 och gick då ut för en springtur. Det får bli Louvren i helgen eller nästa fredag då jag är ledig istället för onsdag.
Nu började det ösregna här också när jag gjort mig klar att gå...Jippi!!...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0