Många bollar i luften

I torsdagseftermiddag/kväll hade jag verkligen många bollar i luften. När jag och barnen kom hem efter skolan skulle E's läxor göras (vilket inte var så många denna gången..som tur var för vi var lite sena) som vanligt och samtidigt som vi gjorde dessa ville H att jag skulle skära ett päron, ta fram de ena och de andra och A var på riktigt bushumör så hon tjöt, hoppade runt och tog allt hon egentligen inte får ta (vilket hon vet), tog hon och sprang iväg. Stackars E som skulle lära sig en dikt utantill blev stressad och kunde inte koncentrera sig. Jag försökte få dom att sluta men det var inte lätt... Det gjorde att det tog längre tid än vanligt för E. Men hon klarade det efter lite tragglande!
Eftersom det var torsdag så innebar det franska kurs på kvällen för min del. Men då gäller det att föräldrarna är hemma vid ca halv 7 så jag kan cykla iväg. Vid kvart över 6 ringer vp och säger att han är hemma om 20 min. Medan jag pratade sa A "caca" (betyder att hon vill byta blöja). Jag sa "Jag ska strax byta, vänta lite A" men tydligen ville hon göra det just då. Så precis när jag lagt på så tar A av sig blöjan full med bajs så att det rullar över hela golvet....YEY!...Tog henne till badrumet för att sätta på en ny. Samtidigt höll H på att tjata om något han vill ha och hoppade runt på alla möbler (vilket han att han inte får). Sen ringer telefonen igen, vp igen, han ville försäkra mig om att jag förstod vad han menade.Vilket jag gjorde. Hinner precis lägga på och börja torka upp bajset när telefonen ringer igen...Nu är det vm som säger att vp har problem med transporten hem (?) och om jag kan börja laga mat. Lite småstressad satte jag i gång att skala potatis, sätta ärtor på kokning och göra i ordning fisken som skulle in i ugnen.
Vp kom hem lite senare än han sagt så jag hade bara 10 minuter på mig att ta mig till franskan...Men jag klarade det! konstigt nog...Det brukar annars ta minst 20 minuter?!
Franskan gick bra men i slutet kände jag att ögonen gick i kors av trötthet så den sista halvtimmen var jag väl inte så koncentrerad kanske....Men det var inte bara jag. Hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0