Sista veckan i Frankrike

Ja alltså för det här året... För jag har sedan ca 6 månader kvar av mitt år som au pair. Det är lite sjukt att 4 månader redan gått...
Just nu sitter jag hemma i min soffa i Sverige och kollar på film med min familj. Det har jag längtat efter i 4 månader. Alltså att få mysa, KRAMA och umgås med min familj och släkt. Så underbart härligt!

Men ja sista veckan i Frankrike kändes som att det gick i ett.... Knappt en enda lugn stund...

Måndag: vanlig dag som innebar städning och hämtning av alla barnen.

Tisdag: vanlig dag men på eftermiddagen trodde jag att jag skulle hinna se ett litet spectacle på A's dagis men hann inte innan jag skulle hämta de stora barnen. Min vm slutade jobba tidigt så hon kom dit i stället.

Onsdag och torsdag var min vm på jobbresa så då jobbade jag onsdag.
Eftersom E hade ont i huvudet så stannande hon hemma och om inte E går till skolan så vill ju inte H gå heller (hade blivit en massa bråk annars vilket sluta i kalabalik och troligen försenar) så då hade jag alla barnen hemma HELA DAGEN. Det gjorde att vi hann med mycket tycker jag - mysa en lång stund, pyssel, julklapps inslagning, lussebak (min första lussedeg och dessutom första gången på torrjäst).

Torsdag: E fortfarande dålig och dessutom febrig. Vanlig dag med undantag att H hade julavslutning och sjöng några jullåtar med sin franska klass med julfika efteråt.

Fredag: då blev jag väckt vid 8 och blev tillfrågad om jag kunde börja 12. Vilket jag kunde men att jag skulle få handla mina sista julklappar innan. Snällt! Sen på kvällen blev det julmys med vf, raclette-middag och julklappsöppning för min del (känner mig lite dum som fått hem deras julklapp, internetshoppat från Sverige..)
Därefter blev det packning enda till kl 2 och skulle upp 8 nästa morgon. För att ta mig till flygplatsen. Vilket gick enligt mina beräkningar trots regnvädret. Det var bara det att jag fick sitta och vänta i 2 timmar innan jag ens kom på planet.

Oj jag trodde jag la upp detta för länge sen men nu kommer det i stället..sista dagen på det här året!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0